Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sint-Jacobsvlinder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sint-Jacobsvlinder

Sint-Jacobsvlinder

In de tuin van mijn ouders.
    Ze zijn razendsnel maar heb er toch ééntje kunnen strikken...

Weer heel mooi vastgelegd.
    Twee jaar geleden was er Sint-Jacobskruid uitgekomen in onze tuin. Na een tijdje krioelde het daar van de Sint-Jacobsrupsen, die ik dan uitgebreid gefotografeerd heb. De vlinders heb ik spijtig genoeg niet kunnen vastleggen.
    Blij dat ik er nog eens eentje zie hier.

Comment

Staat er heel mooi op. Enkel dat ene voelsprietje is niet perfect afgewerkt. Zou toch moeten kunnen lukken door stukjes te klonen en te plakken.

Comment

Prachtige vlinder! De foto heeft veel potentie, maar de bewerking zou nog wat verfijning kunnen gebruiken; sommige (bewerking) fouten zijn al zichtbaar op een klein GSM-schermpje.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
          Prachtige vlinder! De foto heeft veel potentie, maar de bewerking zou nog wat verfijning kunnen gebruiken; sommige (bewerking) fouten zijn al zichtbaar op een klein GSM-schermpje.​
          Mag ik vragen wat je precies bedoelt? Ik krijg graag feedback, maar je mag me gerust concreet zeggen wat je ziet, zo leer ik bij! Ik hou bovendien niet van zichtbare ‘sporen’ van bewerking in een beeld… dus… shoot !

chrisvdv zeer terechte opmerking! Ik had dit zelf ook gezien. Maar helaas, ik had door alle beelden gescrolld en geen enkel had de focus goed op dat ene voelsprietje. Maw: ik moet nog veel oefenen met stacken. Stack van 30 beelden was blijkbaar toch niet voldoende voor deze foto. Maar ja, aldoende leert men zeker? En ondertussen ben ik bezig.

Comment

Mag ik vragen wat je precies bedoelt?
            Gevraagde tips ter verbetering,
            Tussen de pootjes het groen die afwijkt van de rest, idem onderaan rechts van de vlinder.
            Onderaan links een overgang van scherp naar flou die onnatuurlijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht

Mag ik vragen wat je precies bedoelt? Ik krijg graag feedback, maar je mag me gerust concreet zeggen wat je ziet, zo leer ik bij! Ik hou bovendien niet van zichtbare ‘sporen’ van bewerking in een beeld… dus… shoot !

chrisvdv zeer terechte opmerking! Ik had dit zelf ook gezien. Maar helaas, ik had door alle beelden gescrolld en geen enkel had de focus goed op dat ene voelsprietje. Maw: ik moet nog veel oefenen met stacken. Stack van 30 beelden was blijkbaar toch niet voldoende voor deze foto. Maar ja, aldoende leert men zeker? En ondertussen ben ik bezig.
              Hoe krijg jij 30 beelden van deze snelle vlinder? Doe je dan een burst terwijl je zachtjes beweegt, en gebruik je een flits?

Comment

En mooie hoor,
                Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht

Tussen de pootjes het groen die afwijkt van de rest, idem onderaan rechts van de vlinder.
                  Onderaan links een overgang van scherp naar flou die onnatuurlijk is.
                  Die 'flou' kan zeker, zal een foutje zijn in mijn stack, een plekje dat ik over het hoofd heb gezien.
                  Tussen de pootjes is er (niet dat ik weet) iets aan bewerkt... is misschien ook niet helemaal perfect samengevoegd. Ik zal er wat beter op letten de volgende keer!

Dankjewel voor de feedback!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Hoe krijg jij 30 beelden van deze snelle vlinder? Doe je dan een burst terwijl je zachtjes beweegt, en gebruik je een flits?
                    Ik gebruik de focus-bracketing functie (die is ingebouwd in mijn Canon R7). Geen flits gebruikt, daar heb ik (helaas) nog niet echt ervaring mee.
                    Ik heb wel geluk gehad dat het beestje best goed bleef zitten!

Comment

Working...
                    X