Weer een knappe collage. Toch bijzonder hoeveel DOF je nog kan halen met dergelijke vergroting.
Thanks Luc, het zijn allemaal single shots, (1 foto) dan komt het echt neer om goed de juiste positie in te nemen met je camera, een fractie van een fractie bewegen of de verkeerde positie (scherpstelvlak) en de foto is totaal mislukt, dat samen met een goede zachte belichting is een uitdaging, maar zoals je kunt zien ook wel te doen.. Hier een tabel m.b.t. de werkafstand en DOF.
Thanks Cor, foto 1,2 en3 zijn aan de waterkant genomen, bijtje was daar water aan het drinken op een takje met een kuiltje erin... En bij foto 4 kroop het LHB naar de top om weg te vliegen, die foto heb ik ook maar staat er helaas niet helemaal op met zijn vleugels..
Terug 4 topfoto's, vooral de 2de. Welk diafragma is hier gebruikt?
Thanks Chris....
Ik gok uit mijn hoofd ongeveer 3x vergroting en ook iets gecropt vanwege een betere compo.
single shot en geflitst met diffuser...
Camera Model Canon EOS 5D Mark II
Tv(Shutter Speed) 1/200
Av(Aperture Value) 13
ISO Speed 100
Lens MP-E65mm f/2.8 1-5x Macro Photo
Focal Length 65.0mm
Bedankt voor de info. Toch heel knap gedaan met een diafragma van f/13 en de facetten toch duidelijk zichtbaar. Moet ik ook eens proberen.
Ik zit meer op F11 maar af en toe ook F13...
Ik neem aan dat je ook een MP-E65mm hebt...? Ik twijfel er niet aan dat het jou ook gaat lukken...
mocht je nog willen lezen hoe ik flits met verzachter, hier een link hoe ik dat doe... KLIK
Maar ik denk dat jij technisch heel goed bent dus je zal ook goed en zacht kunnen flitsen, wie weet kun je er iets mee...
Comment