Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog enkele blaadjes tegaan (varens)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Nog enkele blaadjes tegaan (varens)

Afgelopen week gaan wandelen en deze varens zijn bezig hun laatste bladeren tot ontwikkeling te laten komen.

Bedankt om te kijken en commentaar mag altijd
    ​​​​​​
    Hierbij een gevraagde, andere foto met meer onscherpte

Last edited by Patricske; 6 juni 2025, 15:14.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Een hele mooie maar hier had ik gekozen voor een ander formaat. Meer rechthoekig, een 2 op 3 formaat met links en rechts iets meer ruimte voor de onderste varens (bladeren).

Comment

mooie plaat/BG van een mooie sierlijke plant...

toch een paar persoonlijke opmerkingen: #1 het tijdstip (het licht wat aan de harde kant) zou je de volgende keer anders/warmer kunnen kiezen, dat maakt een enorm verschil... bijv. in de ochtend of avond... een zonnige maar bewolkte lucht zou ook redelijke resultaten geven..
      #2 ik had zelf de verhouding scherpte/onscherpte dus het scherpe midden en de 2 onscherpe zijtakken anders gekozen... dus op zoek naar een varen waarbij het scherpe deel in het midden overheerst t.o.v de grote onscherpe delen..

Rob,

Comment

ik volg natuurfreak
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht

toch een paar persoonlijke opmerkingen: #1 het tijdstip (het licht wat aan de harde kant) zou je de volgende keer anders/warmer kunnen kiezen, dat maakt een enorm verschil... bijv. in de ochtend of avond... een zonnige maar bewolkte lucht zou ook redelijke resultaten geven..
          #2 ik had zelf de verhouding scherpte/onscherpte dus het scherpe midden en de 2 onscherpe zijtakken anders gekozen... dus op zoek naar een varen waarbij het scherpe deel in het midden overheerst t.o.v de grote onscherpe delen..

Rob,
          Ik begrijp je opmerkingen. Ga het meenemen

Groetjes,
          Patric

Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Rob,
            Zie tweede foto hierboven. Was ervoor gemaakt.

Comment

Je up oogt in zijn geheel iets rustiger, hoewel ik die bokeh-ringen in de bg van het origineel ook mooi vind, ik denk dat mijn voorkeur als geheel dan toch voor het origineel gaat... Het is meer de witte harde lichtdelen waar je de volgende keer met het juiste tijdstip enorme verbetering kan verkrijgen... Ik zou zeker nog een poging wagen want varens zijn heel mooi en sierlijk... Al met al is #1 toch een mooie hoor
              Rob,

Comment

Je up oogt in zijn geheel iets rustiger, hoewel ik die bokeh-ringen in de bg van het origineel ook mooi vind, ik denk dat mijn voorkeur als geheel dan toch voor het origineel gaat... Het is meer de witte harde lichtdelen waar je de volgende keer met het juiste tijdstip enorme verbetering kan verkrijgen... Ik zou zeker nog een poging wagen want varens zijn heel mooi en sierlijk... Al met al is #1 toch een mooie hoor
                Rob,
                Bedankt, persoonlijk vind ik de eerste ook beter. Daarom dat ik hem geplaatst heb.

Groetjes,
                Patric

Comment

Mooi, zeker de UP ! Het lijkt wel of die varen voor jou een elegant dansje uit de blaadjes schudt
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                    Een hele mooie maar hier had ik gekozen voor een ander formaat. Meer rechthoekig, een 2 op 3 formaat met links en rechts iets meer ruimte voor de onderste varens (bladeren).
                    Zou ik ook zo doen, en dan zou het wel mooi zijn
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Working...
                    X