Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Redis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Redis

Noot voor de jongeren onder ons: Vroeger, lang geleden,
    toen er nog geen computers bestonden,
    werd dit gebruikt om technische tekeningen te maken.
    De hoeveelheid roest is evenredig met mijn
    kaalheid en de grijsheid van mijn schaarse
    resterende haren.

STACK van 50 foto's

Bedankt om te komen kijken,
    Luc

Mooie foto en herinnering voor mij. Hoeveel uren zou ik daar wel niet mee getekend hebben op kalkpapier en de kunst was ook om vlekken te verwijderen. Want, als je er wat teveel Chinese inkt in deed, dan had je gegarandeerd een vlek.
    Leuk dat zulke oude technieken nog eens tevoorschijn komen, op de dag van vandaag ondenkbaar geworden.

Comment

mooie opname vol nostalgie. Misschien leuk om er een reeks van te maken van de ganzenveer tot de plotter?
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Goed in beeld gebracht, ik zou alleen nog wel wat werken aan de belichting, die kan wat zachter Bijv. een heel simpel wit A4 velletje bol gevouwen waar je doorheen flitst werk al. Je zou zelfs met 2 A4 velletjes kunnen werken waarbij je 2 lagen knutselt, 2 lagen werkt vaak nog beter...Met een beetje creatief knip en plakwerk kun je al behoorlijke resultaten bereiken..

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
          Goed in beeld gebracht, ik zou alleen nog wel wat werken aan de belichting, die kan wat zachter Bijv. een heel simpel wit A4 velletje bol gevouwen waar je doorheen flitst werk al. Je zou zelfs met 2 A4 velletjes kunnen werken waarbij je 2 lagen knutselt, 2 lagen werkt vaak nog beter...Met een beetje creatief knip en plakwerk kun je al behoorlijke resultaten bereiken..

Rob,
          Bedankt Rob voor je goede raad.
          Er is echter niet geflitst. Ik heb ooit eens een "mini tabletop studio" gekocht. Als je die openvouwt krijg je een kubus met boven en aan de twee zijkanten een dikke witte doek. Er zijn een aantal gekleurde doeken bij met een glanzende en matte kant. Die kan je met velcro van boven aan de achterwand bevestigen en met een zachte bocht tot vooraan neerleggen. Links en rechts van die opstelling zet je dan een spot die voor diffuus zorgen. Door ze dichter of verder te plaatsen kan je de belichting variëren.
          De pen lag op het scherm van een tablet voor de weerspiegeling. Ik heb 2 stops onderbelicht. De highlight op de zijkant van het zwarte kapje stoort mij niet. Zie het als een catchlight. Andere variaties zijn mogelijk, maar ik ben hier toch wel tevreden van.
          Ik heb voor een ander onderwerp ook al eens een softbox met een flits op de bovenkant gelegd.

Voorbeeld:
          Last edited by LucFT; 27 mei 2025, 14:47.

Comment

Dat is een leuke 'studio'
            Ik ben zelf altijd van het zachte licht zonder hotspots die teveel afleiden... Maar dat is uiteraard een persoonlijke smaak, als het jou niet stoort wie ben ik dan omdat te veranderen.

Rob,

Comment

Proficiat met je Hof foto
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Proficiat Luc met de HoF nominatie.

Comment

Doet me denken aan de teken weken en de Gust in Leuven
                  Proficiat met je Hof!
                  Zie ook flickr

Comment

Bedankt iedereen!

Comment

Gezien in de Hof, prachtig gedaan, proficiat !!

Comment

Working...
                      X