Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prikneus + up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Prikneus + up

Bedankt om te komen kijken,
    Luc
    Last edited by LucFT; 22 mei 2025, 18:50.

Op zich een redelijk goed gelukte foto. Vooral het midden van de bloem is prachtig maar naar buiten toe ontbreekt het wat aan structuur volgens mij. De rand van de bloem is dan weer scherp maar is niet overal goed. Hier en daar zit er een zwart en/of dubbel (ghosting ?) randje aan. De achtergrond is goed maar mocht iets meer verzadigd zijn. Ik heb precies ook de indruk dat je de schaduwen op de bloem hebt bijgekleurd met de kleur van de rest van de bloem of ben ik verkeerd.
    Last edited by chrisvdv; 21 mei 2025, 17:26.

Comment

ik volg. Voor mij mocht de witte cirkel links-boven wat minder de aandacht trekken.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Ondanks "prik" in de naam is het een heel zacht bloempje. Ik had er wat meer definitie in proberen te brengen zonder iets bij te kleuren.
        De update toont meer de zachtheid. De lage verzadiging van de achtergrond komt mee door de het vale groen van de steeltjes en bladeren van de prikneuzen.
        Een dikke 15 jaar geleden kon de sensor van mijn toenmalige digitale camera de kleur van de bloemen van de prikneus niet correct weergeven. Gelukkig is daar ondertussen vooruitgang in geboekt.

Comment

Working...
        X