Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewoon een leuk verhaaltje.. + up 17-05

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gewoon een leuk verhaaltje.. + up 17-05

Gewoon een verhaaltje, de kwaliteit van de foto (gemaakt met telefoon) laat te wensen over, maar ik vond het wel leuk om te vertellen....

Dit parende stelletje was nog springlevend maar hun plek om te paren midden op het fietspad gaat ongetwijfeld tot het hiernamaals leiden. Volgens mij is het mannetje al met zijn handen omhoog aan het roepen, Oh hemel als dit maar goed gaat

Tijdens mijn (bijna dagelijkse wandeling) kom ik denk ik wel zo'n 60 meikevers tegen (ik tel ze niet hoor) ik zie ze zowel op de bospaden maar ook op de fietspaden. Het merendeel is platgereden soms samen maar vaak alleen... Ook liggen er een boel op hun rug, die draai ik dan weer om en loop verder.. Ik heb mezelf al uitgeroepen tot het meikever rescue team...

Update vandaag...17-05-2025
    Vanochtend tijdens de wandeling weer heel veel gered, ik heb zelfs overwogen om niet naar de grond te kijken omdat het anders wel erg ophoudt maar zo ben ik niet, dus heb ik mijn skills ingezet om ze te redden. Op een gegeven moment kwam ik op een gedeelte van het fietspad terecht waarbij, er op een stuk van ongeveer 10 meter, wel honderden waren platgereden, voor mij een raadsel waarom er juist op die plek zoveel lagen, wellicht een grote trek vanuit het bos waar het fietspad aan grensde.

Maar goed, zo tref ik ze aan voordat ik ze omdraai.... ook met mijn telefoon gemaakt, dat is andere kwaliteit dan een macrolens... Uiteraard heb ik deze ook omgedraaid waardoor hij zijn weg kon vervolgen...

Rob,

Last edited by natuurfreak; 17 mei 2025, 13:31.

Behoorlijk goed resultaat en volhouden dat goede werk!

Comment

Mooi verhaal. ’k zal moeten verhuizen naar jouw streek als ik wil meikevers fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
        Mooi verhaal. ’k zal moeten verhuizen naar jouw streek als ik wil meikevers fotograferen.
        Ik moest nog aan jou denken toen ik deze fotografeerde, want ze zaten doodstil, je had er makkelijk 100 foto's van kunnen maken zonder bewegen... Later heb ik ze wel voorzichtig naar de kant verplaatst toen bewogen ze wel eventjes maar verder trokken ze zich nergens wat van aan, ze gingen gewoon verder als standbeelden

Rob,

Comment

foei! neigt naar voyeurisme pur sang .
          Knappe opname hoor. Gelukkig is de mens tegenwoordig gebonden aan een telefoonfotoapparaat. Zo'n actiebeeld blijft toch langer in het geheugen achter dan een pure pose.
          bedankt voor het delen.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Mooi verhaal...zo open en bloot in de vrije natuur, moet kunnen.
            Wel goed gezien
            GROETJES ROSIE
            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Mooi verhaal.
              Geyst

Comment

Thanks allen...

In de meikeverhemel zeggen ze, jammer dat Rob niet voorbij was gekomen anders hadden we nog even op aarde kunnen vertoeven, nu zijn we te vroeg platgereden.

Rob,

Comment

Nog even een up geplaatst om het verhaal wat uit te breiden met een foto van hoe ik ze aantref....

Comment

Nog maar eens bewezen: de beste camera is de die je bijhebt.
                    Blijven gaan dat rescueteam!
                    Groetjes,
                    Xavier​
                    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                    Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
                    Laat de commentaren maar komen.

Comment

Working...
                    X