Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rups Rietvink

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Rups Rietvink

Rups van een Rietvink.
    focus stack 190 foto's - 1/125s - f/4 - iso 1600

Mooie knappe plaat, Chris.... een bezoekje aan de kapper kan geen kwaad

Rob,

Comment

Knap gedaan ! Welke software gebruik je voor de fotostack ? Ik kan er nog geen maken van 5 beelden zonder dat er fouten te zien zijn
      Mvg Philip

Comment

een echte hippie heb je hier.
        knap beeld
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
          Knap gedaan ! Welke software gebruik je voor de fotostack ? Ik kan er nog geen maken van 5 beelden zonder dat er fouten te zien zijn
          Voor de stack gebruik ik Helicon focus. Ik heb de raw bestanden uit mijn camera wel eerst geoptimaliseerd voor verwerking in Camera raw van Adobe door de belichting, ruis en scherpte te corrigeren. Daarna exporteer ik die bestanden naar een 16bit Tiff bestand en dan pas importeer ik die in Helicon Focus. Dit alles duurt al vlug voor 190 foto’s zo’n 2 uur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht

Voor de stack gebruik ik Helicon focus. Ik heb de raw bestanden uit mijn camera wel eerst geoptimaliseerd voor verwerking in Camera raw van Adobe door de belichting, ruis en scherpte te corrigeren. Daarna exporteer ik die bestanden naar een 16bit Tiff bestand en dan pas importeer ik die in Helicon Focus. Dit alles duurt al vlug voor 190 foto’s zo’n 2 uur.
            Wow, 2 uur? Jeetje, dat is lang. Chapeau, hoor! Weer een heel indrukwekkende foto trouwens, van deze knapperd...

Comment

Dank voor de uitleg Chris. Ik heb een paar keer met verschillende software geprobeerd maar ik krijg de foto's nooit mooi passen. Er is altijd wel een stukje waar fouten duidelijk te zien zijn en uiteindelijk heb ik het opgegeven. Misschien nog eens terug proberen met Helicon
              Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht

Wow, 2 uur? Jeetje, dat is lang. Chapeau, hoor! Weer een heel indrukwekkende foto trouwens, van deze knapperd...
                Dank je voor de mooie reactie.
                Nog eventjes uitleg over mijn werkwijze: na die 2 uur kan ik pas beginnen met het maken van de stack in Helicon. Ik gebruik meestal methodes b en c, ik sla die apart op als tiff. Daarna importeer ik die terug en gebruik ik nog eens methode c. Dan pas gebruik ik Photoshop voor de eindbewerkingen. Ben ik gerust een uur of 5 a 6 uur in totaal mee bezig.
                Gelukkig heb ik niet altijd zoveel foto’s nodig voor het maken van een goeie stack en dus ook veel minder tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                  Dank voor de uitleg Chris. Ik heb een paar keer met verschillende software geprobeerd maar ik krijg de foto's nooit mooi passen. Er is altijd wel een stukje waar fouten duidelijk te zien zijn en uiteindelijk heb ik het opgegeven. Misschien nog eens terug proberen met Helicon
                  Kan verschillende oorzaken hebben. Gebruik je een statief? Misschien teveel beweging tussen de verschillende foto’s. Misschien is je stap grootte te wijd en is er te weinig overlapping.

Comment

Respect Chris dat je er zoveel tijd in steekt, maar het resultaat mag er dan ook zijn....
                    Ik kan overigens een mooi single shot ook heel mooi vinden, je kan dan sommige insecten in een actie vastleggen zoals snoepen aan stuifmeel of een mier die een oorkruiper versleept of een bladwesp die een snuitkever verslindt of een zuringhaantje die aan het eten is etc etc, zoals je weet heb je voor zo'n foto vaak maar een halve tel om af te drukken... Maar goed, het seizoen is nog lang dus wie weet neem je je MP-E 65 ook nog eens mee voor een single actieshot... Maar los daarvan zijn deze stacks van jou ook bewonderenswaardig daar kan elke macroliefhebber van meegenieten Ga vooral zo door

Rob,

Comment

Prachtige foto

Verstuurd vanaf mijn SM-P615 met Tapatalk

http://www.photo-patricske.be
                      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Heel mooi en knap dat je er zo veel tijd in steekt, het resultaat is er navenant door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht

Amai, hoor het in Keulen donderen zou niet weten hoe er aan te beginnen
                          maar ik geniet wel van deze weer super mooie macro
                          GROETJES ROSIE
                          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Prachtig
                            D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                            https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                            Grt. Jos

Comment

Knap gedaan Chris uw pc staat dan wel te dampen
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                              X