Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

~Beweging~

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ~Beweging~

2 jaar geleden heb ik een reeks foto's gemaakt d.m.v. beweging van mijn camera tijdens het afdrukken. Deze foto en een aantal anderen had ik toen nog niet getoond...

Er is dus niks bewerkt aan de foto, alleen wat gecropt voor de compo en wat sensorvlekjes weggehaald, verder komt de foto zo uit de camera..

Exif: 1 foto
    Camera Model Canon EOS 5D Mark II
    Tv(Shutter Speed) 0.5
    Av(Aperture Value) 13
    ISO Speed 100
    focal Length 180.0mm Tamron macro​

Rob,

mooi effect; Een korte tutorial zou misschien wel interesse kunnen rekenen?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      mooi effect; Een korte tutorial zou misschien wel interesse kunnen rekenen?
      het is vrij simpel te doen.... ik heb hier een sluitertijd van 0,5 seconden genomen, dat is de sleutel.... bij een te snelle sluitertijd bevries je het beeld waardoor er geen beweging te zien is... dus speel een beetje met de sluitertijd, in dit geval qua licht was 0,5 seconden perfect...
      zodra je op de juiste afstand zit qua scherpte dan maak je een verticale beweging met je toestel (zo recht mogelijk) en druk je af. Hoop dat het een beetje duidelijk is...
      probeer een beetje te spelen met de effecten bijv. door een verticale beweging van boven naar beneden te maken of van onderen naar boven wat je zelf het mooiste vind..
      in mijn herinnering drukte ik hier af met de beweging al in gang gezet...dus niet afdrukken en dan snel bewegen..

Kortom: gewoon een beetje spelen, maar een verticale beweging maken tijdens de afdruk en de juiste sluitertijd is de sleutel tot het beste resultaat..

Comment

Knap ! Ik vind het mooi dat ondanks de beweging het onderwerp niet één grote veeg is.
        Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
          Knap ! Ik vind het mooi dat ondanks de beweging het onderwerp niet één grote veeg is.
          bedankt, dat heeft idd te maken met de sluitertijd en de snelheid waarmee je beweegt... het risico is dat je idd 1 veeg krijgt, maar met een beetje spelen kun je al snel tot een behoorlijk resultaat komen... Het lukt dus niet meteen de eerste keer, maar de bloem vliegt niet weg dus je heb wat speeltijd

Comment

Mooi resultaat!
            groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Knap resultaat
              Zie ook flickr

Comment

Knap Rob ... je bent in vorm blijkbaar
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Het heeft wel iets, en je blijft er ook langer naar kijken
                  GROETJES ROSIE
                  Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                  panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Working...