Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dicyrtomina ornata

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Dicyrtomina ornata

Een dicyrtomina ornata of in gewoon vlaams, een springstaartje.
    Fotostack van 24 foto's uit de vrije hand en met een vergroting van ongeveer 5x.
    Geflitst - 125s - f/5.6 - iso 800.

Last edited by chrisvdv; 6 februari 2025, 12:24.

Dat is een zeer knappe opname Chris , ook een mooi kleurenpallet
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

volg mijn voorganger
      Groeten Andre

Comment

Helemaal mijn ding zulke foto's, ik snap wel niet hoe je zo snel kan flitsen (24x) want dat beestje blijft toch niet lang zitten?

Comment

Bij mij gaat de opname met flitsen bijzonder snel. De flits is een twinflash MT-24EX van Canon + een Godox PB960 batterij. De camera zet ik op hoge snelheid transportmodus in mijn Canon R5. De flits stel ik in op manueel en op 1/8ste power. In de camera, in het menu van de flits zet ik de flitssnelheid op 1/250s. Ik fotografeer op manueel met als snelheid 1/125s of iets trager om geen donkere achtergrond te krijgen. Ik neem eerst een voorbeeldfoto om te zien hoe ik mijn diafragma en/of iso moet aanpassen om de belichting juist te krijgen.
          Die witte draagarmpjes rond de lens heb ik zelf ontworpen en ge3dprint. Dit dient om de flitslichten wat achteruit te kunnen plaatsen want bij zeer grote vergroting komt de lens wel heel dichtbij het onderwerp. Dus hoe dichter bij het onderwerp hoe meer ik het armpje achteruit kan schuiven.
          Dat voetje onderaan is uiteraard niet nodig hiervoor. Ik doe dit uit de vrije hand (wat bijzonder moeilijk is om een goeie stack te kunnen maken).

Last edited by chrisvdv; 8 februari 2025, 11:13.

Comment

Knappe opstelling en tof dat je uw werkwijze toont en uitlegt! Om zulke foto's uit de hand te nemen en draagarmpjes printen, dan ben je toch een toptalent.

Comment

Een mooie en zeer knappe plaat Je bent knap/creatief bezig geweest met je flitskoppen en printer, ik herken dat wel, ik heb in het verleden al heel veel verschillende flitsverzachters gemaakt, nu ben ik tevreden maar idd ik zit er wel zeer dicht op. Qua oplaadtijd is die Godox PB960 batterij wel een vondst, maar voor een single shot wat ik altijd doe vind ik het niet echt nodig....

ps springstaartjes zijn erg leuk om te fotograferen vooral omdat je de kleine wereld mooi zichtbaar maakt
              Rob,

Comment

Ze zijn nochtans klein die rakkers en toch zien we ieder detail die we met het blote oog niet zien wel op de foto.

Comment

Knappe plaat en een mooie inkijk op je opstelling!
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Dank voor de uitleg.Ik ben weer wat wijzer geworden. Mooie macro trouwens !

Comment

Gezien in de HoF.
                      Proficiat!​
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Working...
                      X