Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op het zijl van mijn waterkuip, springstaartje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op het zijl van mijn waterkuip, springstaartje

Vanochtend zag ik op het zijl van mijn waterkuip (waar ik dagelijks 3 minuten in ga zitten, ook als het vriest) dit springstaartje zitten... Ik zie ze overigens ook wel op het water zitten, maar dan kan ik er geen foto van maken zonder dat mijn camera nat wordt, dus dat is geen goed plan.
    Gelukkig bleef hij even zitten, want anders ben ik kansloos... Met het blote oog zie je alleen een heel klein 'korreltje' dit keer moest ik echt door de lens kijken of het daadwerkelijk een springstaartje is, zo klein zijn ze.. Iemand die niet weet dat ze bestaan ziet ze zeker over het hoofd of soms helemaal niet, zelfs als je ze aanwijst.

Exif: 5D Mark II, MP-E 65mm, 1/125, F11, iso100, 4.5X vergroting, 1 foto. Geflitst met Yongnuo YN24EX + diffuser.

Rob,

Die staat er prima op
    De flits met diffuser heb je ook zeer goed onder controle !
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Je zeilt duidelijk niet voor het eerst - zoals Bart ooit zong
      Moedig die kuip - en knappe foto
      mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        De flits met diffuser heb je ook zeer goed onder controle !
        Dat ging ook niet over 1 nacht ijs, ik heb best veel zitten experimenteren en ook kijken hoe andere MP-E fotografen dat deden, nu vind ik het wel goed zo... Ben ook blij dat ik de twin lite van Yongnuo heb ontdekt want ik ben begonnen met de twin lite van canon, maar 1 kop doet het nu wat minder qua lichtsterkte en ze zijn nieuw vreselijk duur, maar naar mijn smaak/ervaring niet beter dan de goedkope Yongnuo en uiteindelijk komt het neer op de diffuser want elke flits is hard op zo'n afstand, duur of niet.

Rob,
        Last edited by natuurfreak; 31 oktober 2024, 13:06.

Comment

Amai, inderdaad wat een wereldje,
          Super toch zo klein,
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Working...
          X