Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meriansborstel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Meriansborstel

    Meriansborstel

    In een herfstige setting...





    Update: lichte vlekjes weggewerkt:


    Last edited by Jolleke; 26 september 2024, 08:14.
    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

  • #2
    Prima compo en scherpte en die kleuren en tonaliteit passen mooi samen.
    Enig minpunttje is die bleke "veeg" net onder dat twijgje, misschien kan je dat wat milderen ?
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Heel knap gedaan, alleen jammer dat ie er niet volledig scherp op staat.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Prima compo en scherpte en die kleuren en tonaliteit passen mooi samen.
        Enig minpunttje is die bleke "veeg" net onder dat twijgje, misschien kan je dat wat milderen ?
        Dankje Frans,
        die bleke 'veeg' was oorspronkelijk nog groter en opvallender en heb hem al best wat gemilderd. Vandaar dat je daar nu nog dat restantje van ziet. Ikzelf vond het niet per se storend, maar kan eventueel wel proberen het helemaal weg te werken!

        chrisvdv het diertje staat er inderdaad niet van kop tot teen vollédig scherp op. Ik kon een kleiner diafragma gekozen hebben, maar toen vond ik de bg iets te rommelig. Heb toen bewust de keuze gemaakt voor een groter diafragma en daar hoort dan uiteraard een kleinere DoF bij, maar ik vond dit persoonlijk een beter totaalbeeld geven.
        Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

        Comment


        • #5
          De schilderwerken heb je ook tot een goed einde gebracht ze ik
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            De schilderwerken heb je ook tot een goed einde gebracht ze ik
            Jep, met de meriansbors...ehhh... verfborstel.
            Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

            Comment


            • #7
              Ja die vlekken corrigeren is een kunst op zich. Waarschijnlijk niet gedaan in Photoshop of Lightroom met generatief vullen. Nu zie je aan de linkerkant een wat eigenaardige structuur er iets doorschijnen. Maar voor de rest is het best redelijk gelukt.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                Ja die vlekken corrigeren is een kunst op zich. Waarschijnlijk niet gedaan in Photoshop of Lightroom met generatief vullen. Nu zie je aan de linkerkant een wat eigenaardige structuur er iets doorschijnen. Maar voor de rest is het best redelijk gelukt.
                Oei Chris, ik zie het nu ook.
                Ik had zelf ook al de indruk dat de foto er qua kwaliteit wat op achteruit gegaan was na het bewerken (dat is altijd een beetje zo, maar vind het toch best opvallend met deze foto)... het is nochtans (zoals steeds) wél met Photoshop gedaan, hoor... ik begrijp het niet zo goed...
                Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                Comment

                Working...
                X