Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zandoogvlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zandoogvlinder

    Klikken om te vergroten.

    Zandoogvlinder.
    Correctie: Oranje zandoog



    Last edited by chrisvdv; 9 augustus 2024, 08:41.

  • #2
    Weer wat krap in beeld voor mij, maar verder schitterende opnames weer Chris.
    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

    Comment


    • #3
      2 fraaie en hele knappe platen...

      Rob,

      Comment


      • #4
        2 x dik in orde !
        Zoals Jolleke aangeeft, wat krap in beeld, ook voor mij.
        Je weet de nadelen van stacken steeds beter te verdoezelen al ga je mij niet kunnen bekeren ;-)
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Mooie foto's maar ik ben het ook eens met Jolleke. Het is trouwens een Oranje zandoogje.

          Comment


          • #6
            Bedankt iedereen voor de opmerkingen. De naam is inderdaad: oranje zandoog.
            Ik probeer zo'n beetje mijn eigen stijl te creëren en daardoor komt de foto ook wat meer documenterend over om zoveel mogelijk detail weer te geven van het onderwerp.
            Misschien laat ik mij in de toekomst toch verleiden om een meer fototechnisch correcte foto weer te geven met wat meer speelruimte voor mijn onderwerp. We zien wel.

            Comment


            • #7
              Beide zeer mooi en knap in beeld gebracht met een prima scherpteverloop

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                Bedankt iedereen voor de opmerkingen. De naam is inderdaad: oranje zandoog.
                Ik probeer zo'n beetje mijn eigen stijl te creëren en daardoor komt de foto ook wat meer documenterend over om zoveel mogelijk detail weer te geven van het onderwerp.
                Misschien laat ik mij in de toekomst toch verleiden om een meer fototechnisch correcte foto weer te geven met wat meer speelruimte voor mijn onderwerp. We zien wel.
                ja, dat viel me op: eigen stijl, documenterend.
                maar dat is daarom niet verkeerd. Beide opties hebben hun nut en verdienste: gedetailleerd beeld van de vlinder met minimale omgeving, versus het dier in zijn biotoop. Zolang beide een duidelijk en correct beeld geven van het onderwerp. Beide aspecten zijn immers nodig om de natuur te begrijpen.
                proficiat met het geduld ten andere!
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                  Bedankt iedereen voor de opmerkingen. De naam is inderdaad: oranje zandoog.
                  Ik probeer zo'n beetje mijn eigen stijl te creëren en daardoor komt de foto ook wat meer documenterend over om zoveel mogelijk detail weer te geven van het onderwerp.
                  Misschien laat ik mij in de toekomst toch verleiden om een meer fototechnisch correcte foto weer te geven met wat meer speelruimte voor mijn onderwerp. We zien wel.
                  Ik zou zeggen: Gewoon doorgaan waar je plezier in hebt, ik kan zeker van dit zeer knappe en mooie werk genieten

                  Comment


                  • #10
                    Twee mooie. Maar zoals je zelf ook zegt, het zijn (knappe!) registraties. Op zich niets mis mee en ik kan er zeker vaan genieten. Ik zou je aanmoedigen om ook eens, zoals je zegt wat meer speelruimte rond je onderwerp te nemen, zodat er ook wat sfeer kan gecreerd worden.
                    Maar zoals reeds gezegd, ik kan ook van deze best genieten. Laat ze maar komen!
                    Zie ook flickr

                    Comment


                    • #11
                      Topper

                      Comment


                      • #12
                        Vind ze alle twee zeer mooi.
                        Toch een lichte voorkeur voor de tweede.
                        De compo vind ik daar weer heel goed
                        GROETJES ROSIE
                        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                        Comment


                        • #13
                          Proficiat met je Hof foto
                          GROETJES ROSIE
                          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                          Comment


                          • #14
                            Proficiat me den of

                            Ik vind je stijl knap, mooi en hij bekoord met evengoed als niet documenterende foto's. Bij deze beelden leer ik aardig over de morfologie van de gefotografeerde beelden.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Proficiat met je HoF!
                              Zie ook flickr

                              Comment

                              Working...
                              X