Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee weidebeekjuffer vrouwtjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Twee weidebeekjuffer vrouwtjes

Toch nog weidebeekjes gevonden en het zijn vrouwtjes

De volgende heb ik geplaatst omdat ik deze verschijningsvorm nog nooit gezien had.
    Ik vermoed dat dit een zeer recent uitgeslopen vrouwtje is, aan de rode ogen te zien.
    Heeft iemand dit al waargenomen?

Die zat spijtig genoeg gedeeltelijk achter een grashalm en ik kon niet zo direct een ander positie innemen.
    En toen kwam een koppel met 3 honden die ze in het riviertje wilden laten zwemmen, en de fotosessie was gedaan

Zie ook flickr

2 prima opnames
    De onderste is misschien nog wat onwennig op de juf-walk

Geen idee wat er verder met die onderste is, waarschijnlijk pas uitgeslopen zoals je vermoedt
    Ik heb er nog wel een paar van de laatste sessie, daar zit er eentje met kortere bredere en stompere vleugels bij ... dat vond ik ook eerder ongewoon

Honden : heb ik niks tegen, wel tegen sommige hondenbaasjes. Laatst zat ik rustig scherp te stellen op een spin in een mooi web, komt daar een groot soort jachthond in mijn nek hijgen, op zich al niet prettig maar toen die na herhaaldelijk roepen van het baasje toch wegging liep hij vlak door het web ... ik heb toen maar ingepakt ...

bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

2x mooie beelden met wel een lichte voorkeur voor het 2de beeld waar het licht mooier valt en de BG rustiger.
      Groeten Andre

Comment

2 mooie, met een voorkeur voor de 1e, komt wat rustiger over bij mij

Comment

Vooral de eerste vind ik heel mooi. Mooie houding ook.

Comment

Mooie macro opname van deze juffers.

Comment

Zoals al gezegd, knappe beelden.
              groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Voorkeur voor 1, heb niet graag objecten die door het onderwerp gaan ... maar soms kan je daar helemaal niks aan doen natuurlijk. Hooray voor de vrouwelijke weidebeekjuffers!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                  Voorkeur voor 1, heb niet graag objecten die door het onderwerp gaan ... maar soms kan je daar helemaal niks aan doen natuurlijk. Hooray voor de vrouwelijke weidebeekjuffers!
                  Je hebt volledig gelijk Peter. Ik zou deze tweede nooit geplaatst hebben in normale omstandigheden.
                  Maar ik wou eens weten of iemand anders dit al eens gezien had.
                  En ja, er is iemand, namelijk mezelf. Ik heb een hele tijd geleden een weidebeek mannetje gepost dat rode ogen had.
                  Na wat zoekwerk heb ik toen ontdekt dat jonge mannetjes rode ogen hebben die dan later zwart worden.
                  Ik veronderstel dat het voor vrouwtjes niet anders is, maar bij hen zijn het niet enkel de ogen, maar ook de kleur van het lijf, wat niet zo was bij dat mannetje.
                  Maar als ik verkeerd ben in mijn redenering, laat het mij graag weten.
                  Zie ook flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht

Je hebt volledig gelijk Peter. Ik zou deze tweede nooit geplaatst hebben in normale omstandigheden.
                    Maar ik wou eens weten of iemand anders dit al eens gezien had.
                    En ja, er is iemand, namelijk mezelf. Ik heb een hele tijd geleden een weidebeek mannetje gepost dat rode ogen had.
                    Na wat zoekwerk heb ik toen ontdekt dat jonge mannetjes rode ogen hebben die dan later zwart worden.
                    Ik veronderstel dat het voor vrouwtjes niet anders is, maar bij hen zijn het niet enkel de ogen, maar ook de kleur van het lijf, wat niet zo was bij dat mannetje.
                    Maar als ik verkeerd ben in mijn redenering, laat het mij graag weten.
                    Oh ik lees nu pas je tekst, foei foei. Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk Ludwig, maar nu heb je wel mijn interesse gewekt :-) Het blijven prachtige insecten en zal eens kijken of ik iets over hun ogen kan vinden ... Maar je kan volledig gelijk hebben.
                    Je zit daar op een goede wei precies!

Comment

Working...
                    X