Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hommel op escallonia - soft-focus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Hommel op escallonia - soft-focus

Zacht en toch goede details, dat is althans de bedoeling.
    Nikon Z5 - 28mm - F/2.8 - 1/2000 - ISO 100 - Cokin Diffuseur 2 Soft-focusfilter - ongeveer 95% crop

Bedankt om te komen kijken en ik verwacht onverwachte reacties
    Luc

't Is dat je reacties vraagt: niet zo mijn ding. vooreerst omdat het meer lijkt op een onscherpe foto,, eerder dan op soft-focus. Ik verwachtte eigenlijk dat het aandachtspunt er toch op een of andere manier zou uitspringen.
    Maar goed, zoals ik zei: het is niet mijn ding, dus heb ik me in dit genre ook nooit verdiept. Ik wou hier enkel het eerste gedacht van een toevallige toeschouwer verwoorden zonder dat dit enige fotografische waarde heeft.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

ook niet zo mijn ding - "iets" moet toch wel scherp zijn - of zo zegt men toch
      mijn website : klik

Comment

ik denk dat zo'n filter in sommige gevallen best goed kan uitpakken, maar met deze foto komt het er niet helemaal uit.... het bloemgedeelte rechts vind ik best wat hebben alleen de hommel zal iets scherper mogen...

Rob,

Comment

Ik volg de voorgangers hier.
          Soft focus met beestjes is een moeilijke combinatie en zeker met een zo contrastrijk dier.
          Voor een beeld met alleen Escallonia had het al beter uitgepakt als de softfocus niet al te doorgedreven is
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Iedereen bedankt voor de constructieve commentaren.
            Ik ga dat van het onscherpe onderwerp, de hommel, zeker niet tegenspreken, maar wil het toch een beetje nuanceren. De filter heeft een fijne structuur en dat kan voor bloemen, landschappen en zeker portretten een dromerig effect geven. Als je gaat pixelpeepen, dan zie je dat er toch veel kleine details aanwezig zijn, maar door het verzachte contrast er minder uit springen. Ik heb het na veel jaren nog eens uit de schuif gehaald om een beetje te experimenteren. Het is weer een beetje zoeken en met jullie opmerkingen kan ik weer aan de slag.
            Luc

Comment

Zeker nog opnieuw gebruiken, in sommige omstandigheden levert dat zeker mooie beelden op ! Mijn vroegere ervaringen leerden mij wel dat het best werkt in heldere en reeds op zich zachte omstandigheden ! Ik kijk uit naar een vervolg
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
              X