Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linum grandiflorum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Linum grandiflorum

    Linum grandiflorum

    In de tuin bij mijn ouderlijke thuis...


    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

  • #2
    Hier ook hetzelfde als bij Rosie, wat meer scherptediepte zou mooier zijn.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
      Hier ook hetzelfde als bij Rosie, wat meer scherptediepte zou mooier zijn.
      Ik vind zelf dit soort beelden wel leuk, maar ik kan jou zeker begrijpen! Heb nog andere beelden uit dezelfde reeks met meer scherptediepte. Ik zal zien of ik deze misschien nog post.
      Dank voor je feedback!
      Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

      Comment


      • #4
        Vroeger zat ik nog op het eosdigitaal forum (is nu weg) maar daar zat een vrouw met dezelfde macrolens als jou en die fotografeerde bijna altijd op F2.8, ze maakte schitterende dromerige foto's die je met veel scherpte nooit kan bereiken... In zijn algemeenheid pakt het soms beter uit dan een andere keer, maar dat geldt eigenlijk met alle type foto's.
        Het scherpe hartje is hier het rustpunt in de foto, ik denk dat als de rode blaadjes (qua balans tussen scherp en onscherp) iets kleiner waren geweest had je nog meer rust ervaren.. Maar ik vind het zeker geen verkeerde foto, de onscherpe blaadjes maken veel goed ook door de mooie kleuren die ze hebben..

        Kortom: zeker een geslaagde en ook wel een mooie foto..

        Rob,

        Comment


        • #5
          Wat scherpte en DoF betreft helemaal mijn goesting, als de BG helder geweest was kwam er het dromerige effect meer uit waar de donkere bg er eender een hard beeld van maakt
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Wat scherpte en DoF betreft helemaal mijn goesting, als de BG helder geweest was kwam er het dromerige effect meer uit waar de donkere bg er eender een hard beeld van maakt
            Ook hierin kan ik volgen hoor Frans,

            Over het algemeen ben ik ook veel vaker geneigd om voor een heldere achtergrond te kiezen. Alleen bij deze een uitzondering;
            vond het wel bijzonder dat deze bijna-zwarte achtergrond wel de 'natuurlijke' achtergrond was van de omgeving waarin de bloem zich bevond.
            Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

            Comment


            • #7
              Vind het toch wel mooi hoor,
              En inderdaad van die scherptediepte
              Heb er ook wel wat problemen bij.
              ik hou het echt wel steeds op F 2.8.
              Werkt bij mij een beetje verslavend
              ​​​
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

              Comment


              • #8
                Ik kan zachte macro en close-up wel waarderen. Ik experimenteer ook met grotere diafragmaopeningen en zelfs met een soft-focus filter (40 jaar oude Cokin Diffuseur 2), maar daar moet het licht goed voor zitten. Dit geeft "zachte" beelden met diffuus licht / glow en als je goed kijkt zijn de details toch scherp. Ik wacht nog om er nog eens eentje te posten. Blijf experimenteren, ik ga dat ook doen

                Comment


                • #9
                  Bij macro is het altijd kiezen wat je precies scherp wil hebben. Ik vinsd deze heel geslaagd en voor mij ligt de scherpte prima.
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment

                  Working...
                  X