Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussen de regenbuien door

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tussen de regenbuien door

Gisterenmiddag tussen de regenbuien door gemaakt... Op 'mijn' macroplekje waar veel beemdkroon groeit willen er weleens hommels schuilen voor de regen... Gisteren heb ik deze foto gemaakt, verder weinig foto's gemaakt want het begon weer te regenen, deze foto vond ik goed genoeg om te plaatsen.

Rob,

Die is meer dan goed genoeg
    Wonderbaarlijk veel detail, knap hoofdje, voldoende scherptediepte en mooi "portret"-licht.

Is dit meer dan 2:1 ?
    Die mag zo naar de HOF !

Comment

Ziet er wel wat paraplu uit he
      Platgeslagen door de regen
      zeer knappe details en kleuren
      't lijkt wel een complete beurt bij de kapper
      mijn website : klik

Comment

Thanks, LucFT

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
        Is dit meer dan 2:1 ?
        Even wat info..

Nee, ik dacht ongeveer 2:1, maar ik heb ook nog gecropt voor een betere compo waarbij het koppie beter tot zijn recht komt, als ik dit soort foto's maak vind ik teveel ruimte weinig toevoegen aan het doel, namelijk een detailfoto maken, en meer zwart aan de linker- of bovenkant zou dan m.i. weinig toevoegen aan het beeld dat ik wil laten zien... Bij dit soort foto's krijg je vaak het commentaar van te weinig ruimte, maar daar zijn de andere macrolenzen voor. Dit is weer een ander type macro, deze lens begint ook bij 1:1 dat is de max. van een gewone macrolens... Als ik hele goede omstandigheden heb waarbij het insect lekker blijft zitten kan ik ook naar 3x gaan (of bij springstaartjes zelfs naar 4 of 5x) maar deze hommel begon al te bewegen na 1 foto en bovendien duwde ik met mijn diffuser het beemdkroon weg dus in dit geval kon ik ook niet dichterbij komen... Mijn diffuser zit bij zo'n soort foto op ongeveer 2cm afstand van het insect, dus meestal vliegen ze weg... Maar heb door de jaren heen veel geslaagde pogingen gehad... je moet ook echt een beetje geluk hebben... Als macrofotograaf krijg je gratis een cursus omgaan met teleurstellingen

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Ziet er wel wat paraplu uit he
          Platgeslagen door de regen
          zeer knappe details en kleuren
          't lijkt wel een complete beurt bij de kapper
          Klopt ondanks dat het beemdkroon half onder een boom groeit komt er toch nog wat regen op de hommels.. maar ze zoeken altijd het beemdkroon op om te schuilen...

Rob,

Comment

Heel goed geslaagd deze foto.

Comment

Indrukwekkend beeld!
              Geyst

Comment

Bedankt voor je uitleg, Rob.
                En die gratis cursus, daar ben ik al jaren op geabonneerd

Luc

Comment

Prachtig !
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Prachtige foto Rob

Comment

Working...
                    X