Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goestingske

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Een goestingske

    Ook onze insecten hebben zo hun behoeften

    Bedankt voor het kijken. Feedback is steeds welkom.

  • #2
    Gedurfde compo voor zoiets maar dat moet kunnen
    Scherpte: madammeke scherp en mijnnheer maar rakelings wat ... het mocht wat meer zijn voor mij, ook dat blooempje mocht scherper want nu kom je bij het "gebeuren" na een aanloop die wat tegenwringt

    Welke lens en opening ?
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Mijn macrolens is een Sigma 105 mm. Ik gebruikte hier diafragma f4, zat al op 2500 ISO... Ik heb inderdaad op het vrouwtje scherp gesteld. Is opnieuw 1 beeld, geen focusstacking. Heb deze functie niet in mijn camera. Alvast bedankt voor jouw feedback. Echter is het zonder stacking niet eenvoudig om meer scherpte te creeëren. Of ik zou een aparte foto van de bloem kunnen nemen en de foto's dan proberen combineren in Photoshop

      Comment


      • #4
        Je komt dus duidelijk licht tekort. Als je geen stack kunt doen is de oplossing gebruik te maken van flitslicht. Je had hier minstens f11 moeten gebruiken om voldoende scherpte te hebben en je had ook iets dichter bij je onderwerp moeten komen.

        Comment


        • #5
          f4 en iso 2500, was het daar dan zo donker ?
          Om zoiets goed te krijgen heb je zelfs zonder beeldvillend te werken f9 op crop of f11 nodiig op Fullframe.
          Flitsen zoals Chris zegt maar daar komt ook nog heel wat bij kijken om dat wat zacht en in balans te krijgen.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Ja, was in het bos en bij f4 moest ik inderdaad naar ISO 2500 om belichting goed te krijgen. Ik heb nog nooit geflitst bij mijn macro’s, maar zal het zeker eens uitproberen.

            Comment

            Working...
            X