Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een houvast...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Een houvast...

    Fotografie is niet enkel mijn hobby, maar ook een echte passie. Momenteel is het tevens mijn houvast in moeilijkere tijden...

    Bedankt voor het kijken ! Feedback is steeds welgekomen.

  • #2
    Alle begin is moeilijk. Ik zou zeggen, oefenen en nog eens oefenen en niet opgeven.
    Zijn kopje is scherp en zijn vleugels ook maar dan zie ik weer onscherpe deeltjes waar het scherp zou moeten zijn en omgekeerd.
    Waarschijnlijk een kleine stack maar met ontbrekende deeltjes en deeltjes zoals zijn achterpootjes die niet goed verwerkt zijn.
    Last edited by chrisvdv; 27 juni 2024, 12:46.

    Comment


    • #3
      idd qua scherpte ontbreekt het hier en daar, maar qua symbolische betekenis een goed idee

      Rob,

      Comment


      • #4
        Mooi beeld, geen gemakkelijk of zelf dankbaar onderwerp en ik volg de redeneringen van mijn voorgangers !

        Comment


        • #5
          Even antwoorden op jullie reacties. Deze foto is geen stack en bestaat dus uit slechts één beeld. Ik heb deze functie niet op mijn camera. Bovendien heb ik deze foto uit de hand genomen en dan is stacking al zeker niet evident. Ik gebruikte mijn macrolens met 105 mm en diafragma van 3,5 waardoor er weinig scherptediepte is. Ik heb scherp gesteld op het oog, maar de delen die onscherp zijn, zijn geen fout door stacking. Dit is gewoon het effect door de combinatie van korte afstand, brandpuntsafstand van lens en diafragma Het is inderdaad niet zo evident om uit de hand de scherpte op het oog te krijgen. Alvast bedankt voor jullie feedback.

          Comment


          • #6
            Nog vrij geslaagd voor geen gemakkelijk onderwerp, het minste zuchtje wind en het oog zit uit scherpte als je afdrukt
            Als het licht het toelaat werkt hier f5.6 waarschijnlijk beter, dot grillige beestje kan iets meer DoF gebruiken
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Ik vind dit een prachtige foto. Alles scherp is natuurlijk ook wel de moeite, maar iets in het ongewisse laten, creëert - zeker in dit geval - ook schoonheid. Het licht is volgens mij ook mooi onder controle en de kleuren spelen perfect met elkaar.
              Ik heb geleerd van een professionele fotograaf dat als je continue focus gebruikt in macro, met een klein scherpstelgebied, dat het aantal foto's die scherp zijn op de juiste plek, aanzienlijk verhoogt. In mijn ervaring heeft hij gelijk.
              Proficiat met deze foto,
              Xavier
              Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
              Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
              Laat de commentaren maar komen.

              Comment


              • #8
                Bedankt voor de tip van de continue focus. Ik werk bij macro steeds met manuele scherpstelling. Ik probeer het zeker eens uit.

                Comment

                Working...
                X