Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vechtende miertjes. + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Vechtende miertjes. + update

    Van die kleine zwarte weet je wel. Rennen gelijk gek en vechten ook.
    In het gevecht bleven ze min of meer op dezelfde plek.

    PGUF9463_vechtende mieren by Guido Franssens, on Flickr

    Toch effe een update plaatsen!

    PGUF9463_vechtende mieren_2 by Guido Franssens, on Flickr
    Last edited by Geyst; 20 juni 2024, 12:00.
    Geyst

  • #2
    Ik heb in het verleden vele mierenfoto's gemaakt: Technisch qua belichting zou ik er zeker wel iets op aan kunnen merken, maar los van het technische aspect kan een foto ook gewoon heel goed overkomen en dat vind ik bij deze foto

    Ik vind het een heel mooi spektakel wat je hier hebt kunnen vastleggen...een hele gave actiefoto, knap werk!

    Comment


    • #3
      Sterke scene. Mooi gebracht. Alleen die sterke oranje zweem? Heb je al eens geprobeerd om die wat te milderen?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
        Sterke scene. Mooi gebracht. Alleen die sterke oranje zweem? Heb je al eens geprobeerd om die wat te milderen?
        Het is een afgezaagde stam kersenhout. De kleur is vrij realistisch. Maar ik begrijp dat je dat zegt.
        Geyst

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
          Ik heb in het verleden vele mierenfoto's gemaakt: Technisch qua belichting zou ik er zeker wel iets op aan kunnen merken, maar los van het technische aspect kan een foto ook gewoon heel goed overkomen en dat vind ik bij deze foto

          Ik vind het een heel mooi spektakel wat je hier hebt kunnen vastleggen...een hele gave actiefoto, knap werk!
          Ik volg. Zeer geslaagde actie foto
          Zie ook flickr

          Comment


          • #6
            Amai, mooi macro werk
            GROETJES ROSIE
            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

            Comment


            • #7
              Mooie opname,niet gemakkelijk.En alles technisch in orde hebben,daar is met deze wezens meestal geen tijd voor.Dikwijls een portie geluk bij.
              Mieren fotograferen is al een gevecht op zichzelf.

              Comment


              • #8
                ik zie je update, wat ook een mogelijkheid is voor een nog beter resultaat is, als je Photoshop hebt dan maak je een nieuwe laag aan die zet je om in zwart/wit en dan breng je de dekking terug tot het niveau dat de roodheid wat weghaalt, daarna als je de dekking hebt teruggebracht kun je nog een automatische kleurcorrectie doen....

                het is een optie.... zie maar..


                Comment


                • #9
                  Je up is geen succes, ’t zijn precies groene mieren. Ik weet het, niet simpel om dit juist te krijgen in een fotobewerkingsprogramma. Dan maar beter zo laten.

                  Comment


                  • #10
                    Grieks-Romeins worstelen l
                    Leuke opname maar aartsmoeilijk met die donkere snelle blinkertjes
                    Met de Raynox en dan nog wat gecropt ?
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                      ik zie je update, wat ook een mogelijkheid is voor een nog beter resultaat is, als je Photoshop hebt dan maak je een nieuwe laag aan die zet je om in zwart/wit en dan breng je de dekking terug tot het niveau dat de roodheid wat weghaalt, daarna als je de dekking hebt teruggebracht kun je nog een automatische kleurcorrectie doen....

                      het is een optie.... zie maar..

                      Ik gebruik affinity photo. Doe ook alle bewerkingen op lagen die aanpasbaar blijven. Hier heb in een laag gemaak waar ik het rood wat uitgehaald heb.
                      Geyst

                      Comment


                      • #12
                        Knap werk, blijft een moeilijke opgave.

                        Comment

                        Working...
                        X