Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bont zandoogje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bont zandoogje

Vlinderfotografie blijft mij intrigeren. En hoe meer ik het probeer, hoe duidelijker het wordt dat dit geen eenvoudige discipline is.
    Daarom doe ik het stap voor stap. Momenteel let ik vooral op de compo en, zoals je in onderstaande foto's kunt zien, iets minder op belichting.
    Zijn deze compo's aanvaardbaar of wil ik nog te dicht bij het vlindertje gaan?

Meer foto's op mijn website

Re: Bont zandoogje

of wil ik nog te dicht bij het vlindertje gaan?
    imho wel. Iedereen wil bij macro altijd maar zo veel mogelijk detail, en zoveel mogelijk vergroting. Maar ik denk dat je vooral bij natuurfotografie het diertje in zijn context moet plaatsen. Dus geef het de ruimte.

Maar das mijn 'bescheiden' mening. Niemand zegt dat je dat zo moet doen.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
      imho wel. Iedereen wil bij macro altijd maar zo veel mogelijk detail, en zoveel mogelijk vergroting. Maar ik denk dat je vooral bij natuurfotografie het diertje in zijn context moet plaatsen. Dus geef het de ruimte.

Maar das mijn 'bescheiden' mening. Niemand zegt dat je dat zo moet doen.
      Tnx Perrush, ik vroeg om je mening nietwaar
      En ik vind je vlinderfoto's echt knap! Een advies dat van jou komt sla ik zeker niet in de wind.
      Eenmaal de goeie basiscompo gevonden kan ik er dan natuurlijk mijn eigen ding mee doen. Maar 'basics first' is meestal de beste start.
      Meer foto's op mijn website

Comment

Met het blote oog zie je de details nooit zo goed natuurlijk, daarom is het wel tof om die vlinders 'ns onder de loep te leggen ahw, maar ik vind persoonlijk ook dat iets meer omgeving bijdraagt tot de gehele foto. De eerste en de tweede foto vind ik anders wel héél geslaagd
        Sam greetzzzzzzz U
        -------------------------------------------
        Never apologize for showing feeling.
        When you do so, you apologize for the truth.
        -------------------------------------------
        Canon Stuff

Comment

hele knappe hoor
          Mac

Comment

Ik vind ze alledrie mooi.
            En niet te dicht op de vlinder, hoor. Het beetje omgeving bij de vlinders is mooi, vooral bij de tweede foto, vind ik.
            Ik vind zelf altijd dat het beestje niet te krap op de foto moet staan, tenzij je een close-up van het beestje neemt, waar het niet geheel opstaat. (Bijvoorbeeld alleen de kop of zo.)
            Panasonic Fz5 - Nikon 6t close-up lens

Comment

Vooral de tweede vind ik mooi van COMPO, omdat het beestje dan niet zo centraal staat.
              www.wildlifepixs.com

Comment

Working...
              X