Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

orchidee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] orchidee

    Eentje die ik te beoordelen wil aanbieden. Wat denken jullie?

    groetjes

  • #2
    Hier had ik voor veel meer scherpte gegaan, dat beetje dat er is ligt dan ook op oninteressante plekken
    Het interessantste in deze bloemen is dat deel in het missen, de scherpe ligt wel op wat stofjes op de bloemblaadjes achteraan
    Ik zou herbeginnen met een ruimere DoF en meer vooraanscherpgesteld. Waarom voor jezelf niet een reeksje maken met verschillende diafragma's, die plant gaat toch niet lopen hé.
    Stacking biedt hier ook uitkomst indien goed uitgevoerd.
    Geef mij toch maar madeliefjes
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Hier had ik voor veel meer scherpte gegaan, dat beetje dat er is ligt dan ook op oninteressante plekken
      Het interessantste in deze bloemen is dat deel in het missen, de scherpe ligt wel op wat stofjes op de bloemblaadjes achteraan
      Ik zou herbeginnen met een ruimere DoF en meer vooraanscherpgesteld. Waarom voor jezelf niet een reeksje maken met verschillende diafragma's, die plant gaat toch niet lopen hé.
      Stacking biedt hier ook uitkomst indien goed uitgevoerd.
      Geef mij toch maar madeliefjes
      Aan stacking had ik ook al aan gedacht maar heb eigenlijk geen idee hoe eraan te beginnen. heb je misschien een tip voor mij?
      madeliefjes zijn inderdaad iets eenvoudiger om een volledig scherpe bloem te krijgen en zijn ook zeer mooi in close up

      groetjes van Rudi aka Martijn1980

      Comment


      • #4
        U stuurde mij een ander beeld maar ik slaag er niet in daarop te antwoorden. Hier dan maar ...
        Wat betreft stacking kan je beter te rade gaan bij BV Chris die dat veel meer doet en dat beter onder de knie heeft dan ik

        Zo gemakkelijk zijn madeliefjes nu ook weer niet maar ze laten u gemakkelijker toe zelf te zien hoe je moet bijsturen.
        Die Phalaenopsis is niet direct een cadeau om mee re beginnen, die bloem heeft erg veel niveaus en om daar met f2.8 tegenaan te gaan moet je eigenlijk eerst wat macroervaring opbouwen met war eenvoudiger onderwerpen

        gewoon scherpstellen op die voortste 2 witte opstaande dingetjes van heel dichtbij kan u een mooi bijna abstract beeld opleveren met f2.8 als eventuele starttip

        Of zelfs op eentje, dat is net een varkensstaartje dan
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Mits het trucje van terug te koppelen naar Flickr zelf, lijkt dit toch een knap beeld. Alles hangt er vanaf of je focust op technische perfectie met scherpte van begin tot einde ofwel je laat meeslepen door de sfeer en de mystiek die wat maskering en wazigheid je laten beleven
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            te groot gepost voor het scherm
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Hier een upje met een kleinere weergave. Kan ik ik ook de openingsfoto vervangen ?

              groetjes

              Comment


              • #8
                orchidee 2 by rudi hoelbeek, on Flickr

                Comment


                • #9
                  Toch nog iets te groot hoor, als je door klikt, kijk ik wel naar een beter beeld
                  als ik moet scrollen op mijn groot scherm, moeilijk om dan te beoordelen
                  GROETJES ROSIE
                  Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                  panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
                    Toch nog iets te groot hoor, als je door klikt, kijk ik wel naar een beter beeld
                    als ik moet scrollen op mijn groot scherm, moeilijk om dan te beoordelen
                    Welke resolutie hebben jullie het liefste?

                    Comment


                    • #11
                      Is deze resolutie beter ?

                      Comment


                      • #12
                        Voor mij wel, maar natuurlijk ieder zijn goesting .
                        zelf post ik 1024 - 746,
                        GROETJES ROSIE
                        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                        Comment

                        Working...
                        X