Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier had ik voor veel meer scherpte gegaan, dat beetje dat er is ligt dan ook op oninteressante plekken
Het interessantste in deze bloemen is dat deel in het missen, de scherpe ligt wel op wat stofjes op de bloemblaadjes achteraan
Ik zou herbeginnen met een ruimere DoF en meer vooraanscherpgesteld. Waarom voor jezelf niet een reeksje maken met verschillende diafragma's, die plant gaat toch niet lopen hé.
Stacking biedt hier ook uitkomst indien goed uitgevoerd.
Geef mij toch maar madeliefjes
Hier had ik voor veel meer scherpte gegaan, dat beetje dat er is ligt dan ook op oninteressante plekken
Het interessantste in deze bloemen is dat deel in het missen, de scherpe ligt wel op wat stofjes op de bloemblaadjes achteraan
Ik zou herbeginnen met een ruimere DoF en meer vooraanscherpgesteld. Waarom voor jezelf niet een reeksje maken met verschillende diafragma's, die plant gaat toch niet lopen hé.
Stacking biedt hier ook uitkomst indien goed uitgevoerd.
Geef mij toch maar madeliefjes
Aan stacking had ik ook al aan gedacht maar heb eigenlijk geen idee hoe eraan te beginnen. heb je misschien een tip voor mij?
madeliefjes zijn inderdaad iets eenvoudiger om een volledig scherpe bloem te krijgen en zijn ook zeer mooi in close up
U stuurde mij een ander beeld maar ik slaag er niet in daarop te antwoorden. Hier dan maar ...
Wat betreft stacking kan je beter te rade gaan bij BV Chris die dat veel meer doet en dat beter onder de knie heeft dan ik
Zo gemakkelijk zijn madeliefjes nu ook weer niet maar ze laten u gemakkelijker toe zelf te zien hoe je moet bijsturen.
Die Phalaenopsis is niet direct een cadeau om mee re beginnen, die bloem heeft erg veel niveaus en om daar met f2.8 tegenaan te gaan moet je eigenlijk eerst wat macroervaring opbouwen met war eenvoudiger onderwerpen
gewoon scherpstellen op die voortste 2 witte opstaande dingetjes van heel dichtbij kan u een mooi bijna abstract beeld opleveren met f2.8 als eventuele starttip
Of zelfs op eentje, dat is net een varkensstaartje dan
Mits het trucje van terug te koppelen naar Flickr zelf, lijkt dit toch een knap beeld. Alles hangt er vanaf of je focust op technische perfectie met scherpte van begin tot einde ofwel je laat meeslepen door de sfeer en de mystiek die wat maskering en wazigheid je laten beleven
Toch nog iets te groot hoor, als je door klikt, kijk ik wel naar een beter beeld
als ik moet scrollen op mijn groot scherm, moeilijk om dan te beoordelen
GROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Toch nog iets te groot hoor, als je door klikt, kijk ik wel naar een beter beeld
als ik moet scrollen op mijn groot scherm, moeilijk om dan te beoordelen
Comment