Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oranje Luzernevlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Oranje Luzernevlinder

    Jammer dat het niet wat scherper is, terwijl ik nog aan het scherpstellen was zaten er plots 2 grote loslopende honden in mijn nek te hijgen, ik schrok mij een aapje en het vlindertje dat was weg he, dat is lang niet de eerste keer dat mij dat overkomt,
    de commentaar van de eigenaars is dan gewoonlijk "hij doet niets, het is een lieve hoor" daar krijg ik het dan echt wel van,
    mijn jongste dochter was vroeger als de dood voor honden, ze heeft er nu wel zelf 2 lieve die ze toch altijd aanlijnt als er mensen in de buurt zijn, zij weet nog wel wat schrik voor honden betekent ...



    Ik heb het toch maar gepost omdat het op zich wel een leuk vlindertje is dat ik maar zelden tegenkom in onze contreien
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    De scherpte zeg je al zelf
    het licht in de vlinder wel mooi
    en van die honden, heb het ook al voor gehad, als ik paddenstoelen aan her fotograferen was
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

    Comment


    • #3
      Mooi tegenlicht, beetje uitgebrand op de beemdkroon maar voor de rest prima hoor! Vlinder die niet vaak gaat zitten trouwens. (toch bij mij niet ;-))

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
        Mooi tegenlicht, beetje uitgebrand op de beemdkroon maar voor de rest prima hoor! Vlinder die niet vaak gaat zitten trouwens. (toch bij mij niet ;-))
        Die beemdkroon is daar ondertussen zo goed als uitgebloeid, deze opname is net als andere dingen die ik nu post van enkelee weken geleden,
        momenteel eigenlijk al even niet in de mood om te fotograferen ...
        Genoeg werk in de tuin om mijn zinnen wat te verzetten.
        Dat uitgebrande is zo goed als niks, dat stoort mij niet zo, op dat gebied is hier anders wel wat te zien
        Last edited by Frakske; 11 oktober 2023, 12:52.
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Hele mooie foto van deze super mooie vlinder.

          Comment


          • #6
            ja die scherpte is natuurlijk een beetje spijtig ,maar soms neemt het zien van iets wat moeilijk te vinden de overhand ,ik weet ook wat dat is en meestal heb je maar 1 kans dan moet je tevreden zijn met de foto die je hebt ,je hebt hier toch wel een mooie waarneming gedaan ,ik heb ze nog maar 1 keer gezien dat was in het zuiden .
            Mooi Frans

            Comment


            • #7
              Goh ja....dat oogje, zeker spijtig, maar het blijft door enerzijds de knappe verschijning van de vlinder in combinatie met de bg ' a sortie 'een mooi plaat om naar te kijken

              Comment


              • #8
                Daar kan je nog wel wat aan doen door heel lokaal te verscherpen.

                Toch een super waarneming en heel sfeervolle foto, ondanks de honden!
                Geyst

                Comment


                • #9
                  ondanks de mindere scherpte toch mooi frans heb ze enkel zien vliegen dit jaar maar niet gefotografeerd
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                  Comment


                  • #10
                    Spijtig van de scherpte, maar de kleuren zijn wel heel mooi. Ook het licht doet het hier goed. Het zou een heel mooie foto geworden zijn als die stoorzenders er niet geweest waren.
                    Ken dat verhaaltje van ze zijn zo lief meneer want ik rij regelmatig langs een onverharde weg langs het kanaal en soms duiken die beesten onverwacht op als je eraan komt. Dat ze niets doen staat er niet op te lezen. Hun baasjes komen dan soms 20 meter achter hun hond tevoorschijn. Ben ook al andere exemplaren tegengekomen waar de baasjes zo snel als ze kunnen proberen bij hun hond te zijn en dat zal niet voor de lol zijn denk ik dan.
                    Groetjes Johan

                    Comment


                    • #11
                      Heel knap beeld van een hele mooie vlinder die ik nog niet ontmoet heb.
                      Zie ook flickr

                      Comment


                      • #12
                        Idd spijtig van de scherpte Frans...(heb ik ook al wel eens aan de hand gehad bij het vogel spotten) een vlinder die ik nog niet echt in de natuur tegengekomen ben...

                        Groeten
                        Freddy
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment

                        Working...
                        X