Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
blauwtje + update + update
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk berichtHet toegevoegde geel gaat nu helaas over de vleugel? Die druppeltjes boven hebben volgens mij ook weinig meerwaarde.
Just my 0,02€
en ik sta heel open voor opbouwende kritiekGROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Comment
-
-
Banding probeert men weg te werken door aan het beeld war ruis of korrel toe te voegen maar dat lukt niet altijd.
Ben je vertrokken van een .jpg beeld dan is er waarschijnlijk geen lievemoederen aan.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Heel mooi, inderdaad jammer van de banding. Zoals Frakske zei, wat ruis toevoegen helpt in sommige gevallen, maar niet altijd. Misschien nog eens vertrekken vanuit de RAW file?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtBanding probeert men weg te werken door aan het beeld war ruis of korrel toe te voegen maar dat lukt niet altijd.
Ben je vertrokken van een .jpg beeld dan is er waarschijnlijk geen lievemoederen aan.
dat zo de ruis wordt afgenomen en daar door banding onstaat
alhoewel dat ik dacht dat Denoise ook banding weg nam, in dit geval toch niet dan
derde up geplaats waar ik wat ruis aan toe gevoegd hebLast edited by rosie; 22 september 2023, 08:20.GROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Comment
-
Mooie foto Rosie. Banding is inderdaad vermindert met het toevoegen van die ruis, je mocht zelfs nog een beetje meer ruis toegevoegd hebben. Banding kun je niet verwijderen met Topaz Denoise, dat dient enkel om ruis te verwijderen en lichtjes te verscherpen. Banding ontstaat hoofdzakelijk door te overdrijven met de schuivertjes en doordat er weinig contrast in de achtergrond zit.
Comment
-
-
Comment