Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Dat is een Blauwe aspergekever, mooie foto van een mooi kevertje. Daar kan je al eens een asperge minder voor eten hé. (er zijn trouwens ook Rode aspergekevers die gewoonlijk samen op je asperges vertoeven)
Als je tuin biologische in orde is, dan krijgen die larfjes het wel moeilijk, de Franse veldwesp (is geen limonade wesp en onschadelijk) lust die larven heel graag.
Last edited by Paul eos; 14 september 2023, 16:47.
Dat is een Blauwe aspergekever, mooie foto van een mooi kevertje. Daar kan je al eens een asperge minder voor eten hé. (er zijn trouwens ook Rode aspergekevers die gewoonlijk samen op je asperges vertoeven)
Als je tuin biologische in orde is, dan krijgen die larfjes het wel moeilijk, de Franse veldwesp (is geen limonade wesp en onschadelijk) lust die larven heel graag.
Bedankt voor jouw reactie
De rode soort komt ook wel langs. De Fanse veldwesp Komt te laat op het seizoen, gewoonlijk pas einde juli en dan is de kaalslag al lang een feit. Ik verdelg die gewoonlijk zelf door dagelijks de kevertjes( eens 200 op een dag voor 12 planten) te vangen en te doden en ook de eitjes van de planten te vewijderen, zo nodig ook de larven... ben ik wel even zoet mee.
De larven van de kevertjes die laat op het seizoen opduiken hebben inderdaad normaal weinig kans maar dit jaar wel, nauwelijks een paar Franse veldwespen gezien waarschijnlijk heeft het weer daar een grote rol in gespeeld. Op de bloemen van de venkel zag ik er de laatstsre dagen trouwens geen enkele waar het daar anders een gezoem van belang is ...
De laatste 50 jaar is er in mijn tuin geen chemische brol gebruikt maar haast al mijn buren spuiten er de laatste jaren dapper op los om hun "heilige buxus" te redden ...
Prachtig afgebeeld!
Een fijnproever die van asperges houdt!
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment