Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eens wat anders...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eens wat anders...

De levendbarende hagedis:

Canon 20 D
    Canon macrolens 100 mm
    Tv: 1/640
    Av: F 5.6
    Iso: 400

Zweefvlieg op distel

Canon 20 D
    Canon macrolens 100 mm
    Tv: 1/500
    Av: F 7.1
    Iso: 200

graag wat reacties, ik leerde enorm veel bij met de vorige, alvast bedankt!

Je bent nooit een verliezer,
    zolang je blijft proberen. Mike Ditka
    Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
    Altijd welkom:http://martine.launoy.be

Re: eens wat anders...

de 1ste is goed (maar ik mis wat scherpte bij de neus) voor de rest is het prima.
    de 2de is supper
    D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel

Comment

Ja Martine,da's knap werk "zou zeer graag eens op stap gaan met iemand die ook een Canon 20 D toestel heeft en goeie macro's kan nemen,zie er overal prachtige resultaten van, zelf lukt het mij niet! "
      Wat gaat dat worden na die opleiding van den "Black Bandit"
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
        Ja Martine,da's knap werk "zou zeer graag eens op stap gaan met iemand die ook een Canon 20 D toestel heeft en goeie macro's kan nemen,zie er overal prachtige resultaten van, zelf lukt het mij niet! "
        Wat gaat dat worden na die opleiding van den "Black Bandit"
        kijk er al naar uit!
        Is wel wat benauwelijke naam
        Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
        Altijd welkom:http://martine.launoy.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy
          kijk er al naar uit!
          Als het hier over de naam "Black Bandit" gaat kan ik je gerust stellen. Ik heb meer dan 8 jaar met een zwarte Suzuki Bandit 1200 rondgereden, en daarom heb ik toen die naam gekozen voor de (motor)forums .

Bij je eerste foto zit er inderdaad wat te weinig scherpte op de neus, en dat had je misschien kunnen voorkomen door een ander scherpstelpunt te selecteren, of door de camera op One Shot-AF te zetten, scherp te stellen op de ogen, en dan terwijl je de sluiter half ingedrukt houdt de camera wat draaien tot je de juiste compositie hebt. Maar dan moet het beest ondertussen wel blijven stilzitten, anders lukt dat ook niet.
          Hier was natuurlijk ook nog de mogelijkheid om voor meer scherptediepte te zorgen.
          De sluitertijd was 1/640 en het diafragma f5,6. Met een 100mm lens is 1/160sec eigenlijk voldoende om geen bewegingsonscherpte (van de camera, niet van het onderwerp) te krijgen. Met het diafragma 1 stop verder dicht op f8 zou je een sluitertijd van 1/320 sec gehad hebben, en met twee stops op f11 geeft dat 1/160 sec, wat nog voldoende snel zou geweest zijn. En dan krijg je ook veel meer scherptediepte, waardoor de volledige kop van het beestje zeker scherp op de foto zou staan.
          Maar dan moet je natuurlijk weer rekening houden met de achtergrond, die dan ook beter zichtbaar wordt.

Het is wel een mooi beestje, die hagedis. Vorige week stonden die normaalgezien ook op het programma tijdens de SD op de Koeheide, maar toen ze daar zoveel volk zagen komen met al die grote lenzen zijn de beestjes toch maar weggekropen .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy
            kijk er al naar uit!
            tis anders nen braven zunne Martine. hij valt alleen maar op vrouwen met een 20D
            Schoon beestje anders dat hagedisje
            mac

Comment

Working...
            X