Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een sprinkhaanvlieg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Een sprinkhaanvlieg

    Een sprinkhaanvlieg.

    Klik op de foto om te vergroten.







    Dit is één van die fotos die terwijl je ze neemt denkt bij jezelf, bingo, missie geslaagd. Gebeurt niet veel maar deze keer zat alles mee. Windstil weer, belichting, kleuren, zijn ogen, vlieg zat juist lang genoeg stil en onder de meest ideale hoek, enz...
    Canon R5 - 1/30 sec - f/7.1 - ISO 400 - 180mm lens - LED verlichting - stafief - focusstack 59 fotos.
    Kon ook met 49 fotos maar dan had ik die groene knop niet helemaal scherp en dat vind ik hier wel passend.

    Update met close-up. Klik op de foto om te vergroten.

    Last edited by chrisvdv; 8 november 2023, 17:20.

  • #2
    Prachtig totaalbeeld lijkt wat op Daas

    Comment


    • #3
      Wilde hetzelfde al zeggen
      het totaal beeld is gewoon prachtig
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

      Comment


      • #4
        prachtige plaat.... toen ik nog veel aan macro deed had ik voor zo'n soort plaat getekend om te maken

        Comment


        • #5
          Super geslaagd op alle gebied!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Mooie ogen !

            Comment


            • #7
              De betere van je stacks tot op heden, knap Chris
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Echt een schitterende foto, chapeau

                Mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Prachtig beeld

                  Comment


                  • #10
                    Een echte knappe. Super!
                    Zie ook flickr

                    Comment


                    • #11
                      Daar kan ik echt niks aan afkeuren, zo prachtig. Tof dat je de gegevens erbij vermeld van hoe je dat hebt gedaan! Ik veronderstel dat je die stacks in camera ingesteld had, dat heb ik ook al een paar keer met mijn R5 gedaan en dat werkt toch wel echt super goed.

                      Comment


                      • #12
                        Heel mooi beeld!

                        Comment


                        • #13
                          ik kan slechts herhalen wat de voorgangers schreven: subliem. Mooie omgeving, mooi contrasterend qua kleur met het onderwerp zelf.
                          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
                            Daar kan ik echt niks aan afkeuren, zo prachtig. Tof dat je de gegevens erbij vermeld van hoe je dat hebt gedaan! Ik veronderstel dat je die stacks in camera ingesteld had, dat heb ik ook al een paar keer met mijn R5 gedaan en dat werkt toch wel echt super goed.
                            Om eventuele misverstanden uit de weg te gaan vermeld ik dat de stack niet gemaakt is in de camera zelf maar nadien met Helicon Focus waarbij ik nog een beetje heb moeten retouchen om zoveel mogelijk detail erin te krijgen. Ik werk altijd met onbewerkte raw bestanden in Helicon Focus.
                            Last edited by chrisvdv; 2 september 2023, 21:25.

                            Comment


                            • #15
                              Sorry Chrisvdv, ik had mij fout uitgedrukt. In bedoelde met 'in camera stacking" of je dat met de "scherpstel bracket" methode in je camera had gedaan (camera menu op nummer5). Samenvoegen of stacking in de camera gaat op een R5 nog niet, wel op een R6 mkII. Maar, in een programma zoals Helicon of PS gaat dat beter naar mijn ondervinding ook omdat je dan eerst de (raw) foto's nog wat kan bijwerken vooraleer je de foto's stackt.

                              Comment

                              Working...
                              X