Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Juffertje
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk berichtIk ben naar het origineel moeten gaan kijken om te zien of alles scherp was want hier mis ik die. Je origineel is perfect op flickr. Knap!
Maar nu zou ik zelf niet weten hoe naar het originele op Flickr gaan te kijken langs hierGROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Comment
-
Dag Rosie, je kan op verschillende manieren zien wat de "bron" is van je beeld. Ik doe het door op het beeld rechtermuis te klikken en dan "inspect" te selecteren. Je ziet dan dat je beeld maar 665x998 pixels heeft ....
Je ziet ook de source dan bij Flickr.
Comment
-
-
Mooi beeld Rosie, zeker op Flickr !
Ik zie daar jouw beeld door er hier op te klikken, daarna klik ik op het blokje dat dan in beeld komt en daar gaan we ...
Een beeld verliest altijd aan scherpte als het formaat verandert en dat gebeurt hier jammer genoeg.
Ik probeer het een beetje duidelijk te maken op een niet wetenschappelijke manier
eenvoudig gezegd bestaat een digitaal beeld uit zeer kleine blokjes, gaat een beeld bv. in de breedte van 100 naar 70 blokjes verkleind worden en dan worden er 30 blokjes weggelaten
Heb je zo dan 40 rijen blokjes onder mekaar dan gaan er lijn per lijn zo nog eens 30 blokjes verdwijnen ...
een schuine lijn die bv in de onderste lijn in blokje 10 start en bovenaan in blokje 20 eindigt gaat on dat smallere beeld onderaan in blokje 7 beginnen en bonen in 14 eindigen
onderweg van boven naar onder vallen er dan een aantal stukjes lijn tussenuit, wat zorgt voor lichte verschuivingen in beeld waardoor de lijn in verhouding met grotere gaat verspringen
Hier heb ik dat maar alleen in de breedte willen visualiseren, in de hoogte gebeurt net hetzelfe, een gelijk percentage blokjes gaan er van tussen ...
hopelijk is het u zo wat duidelijker
bij vergroten gebeurt er net het tegenovergestelde, dan komen er blokjes bij waardoor alles in je beeld ook weer een klein beetje gaat verspringen
groeten,
fransbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtMooi beeld Rosie, zeker op Flickr !
Ik zie daar jouw beeld door er hier op te klikken, daarna klik ik op het blokje dat dan in beeld komt en daar gaan we ...
Een beeld verliest altijd aan scherpte als het formaat verandert en dat gebeurt hier jammer genoeg.
Ik probeer het een beetje duidelijk te maken op een niet wetenschappelijke manier
eenvoudig gezegd bestaat een digitaal beeld uit zeer kleine blokjes, gaat een beeld bv. in de breedte van 100 naar 70 blokjes verkleind worden en dan worden er 30 blokjes weggelaten
Heb je zo dan 40 rijen blokjes onder mekaar dan gaan er lijn per lijn zo nog eens 30 blokjes verdwijnen ...
een schuine lijn die bv in de onderste lijn in blokje 10 start en bovenaan in blokje 20 eindigt gaat on dat smallere beeld onderaan in blokje 7 beginnen en bonen in 14 eindigen
onderweg van boven naar onder vallen er dan een aantal stukjes lijn tussenuit, wat zorgt voor lichte verschuivingen in beeld waardoor de lijn in verhouding met grotere gaat verspringen
hopelijk is het u zo wat duidelijker
bij vergroten gebeurt er net het tegenovergestelde, dan komen er blokjes bij waardoor alles in je beeld ook weer een klein beetje gaat verspringen
groeten,
frans
Comment
-
Heel mooie foto, Rosie. Er zijn ook vele wegen naar Rome, of naar jouw foto op Flickr in dit geval: rechtermuisklik op de foto en dan Open Link in New Tab (eerste menukeuze bij mij).
Voor de rest, bravo Frakske voor zijn uitleg. Duidelijk, niet?
Blijven foto's maken alleszins en blijven posten hier op BD. Het is genieten, wat je laat zien, Rosie.
Groetjes,
XavierCanon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Comment
Comment