Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegje in korstmos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vliegje in korstmos

    Heel klein vliegje in korstmos. Live focus stack van 31 opnamen.

    Last edited by Geyst; 19 augustus 2023, 08:23.
    Geyst

  • #2
    De stack lijkt op ’t eerste zicht heel goed geslaagd. De foto kun je volgens mij nog veel verbeteren met een betere uitsnede. Dichterbij halen en maken dat dat bruin ding aan de rechterkant er niet op staat. En tenslotte proberen de scherpte en ruis te optimaliseren.

    Comment


    • #3
      Ik heb geen ervaring met foto stacking maar ik vind dit toch wel best een geslaagde plaat

      Mvg Yves.
      What you see is what you get

      Comment


      • #4
        Ruis zou ik zeker wat verminderen
        Groeten Andre

        Comment


        • #5
          Mooie stack!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Bedankt voor jullie advies. Heb de achtergrond wat aangepast.
            De overgang van scherp naar onscherp is erg abrupt. Hiervoor kan je als laatste foto een opname maken met een klein diafragma. Uit de hand is het echter niet doenbaar. Opname is gemaakt met de oly 60 macro met twee tussenringen en de dcr-250 voorzetlens.
            een flinke vergroting dus.

            Geyst

            Comment


            • #7
              Ik ben geen grote focusstack liefhebber maar dit is vrij geslaagd, Ik krijg ook geen micro-macro gevoel want het is geen beestje in doosje,
              De scherp/onscherp problemen zijn vrij goed omzeild doordat de meest nabije onscherpe achtergrond wat dieper in beeld zit en ook doordat je on de voorgrond en opzij nogal wat scherpte in beeld hebt !
              Ik ga mezelf zeker niet te pas of te onpas op stacking gooien maar zo heel soms kan het wel eens leuk zijn, dat bewijs je mij hier
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Dit vind ik al een heel stuk beter. Jammer dat je origineel niet zichtbaar meer is, nu kunnen we niet meer vergelijken. Best ook altijd je update juist onder je origineel plaatsen om beter te kunnen vergelijken.
                Ik had zelfs nog iets meer ingezoomd. Dat bruin stukje heb je mooi opgelost, valt nu nauwelijks op. Ruis verminderen is goed gelukt.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                  Dit vind ik al een heel stuk beter. Jammer dat je origineel niet zichtbaar meer is, nu kunnen we niet meer vergelijken. Best ook altijd je update juist onder je origineel plaatsen om beter te kunnen vergelijken.
                  Ik had zelfs nog iets meer ingezoomd. Dat bruin stukje heb je mooi opgelost, valt nu nauwelijks op. Ruis verminderen is goed gelukt.
                  Zag het ook te laat, mijn excuses daarvoor. Zal niet meer gebeuren.
                  Geyst

                  Comment


                  • #10
                    Vliegje staat er mooi scherp op
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb geen ervaring met dit soort fotografie maar vind het best wel indrukwekkend

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt Allemaal!
                        Geyst

                        Comment


                        • #13
                          Geslaagde stack.

                          Comment


                          • #14
                            Ik volg mijn voorgangers.Geslaagd!
                            Zie ook flickr

                            Comment

                            Working...
                            X