Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helaas ben ik een eendagsbloem !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Proficiat met je HoF!

    Comment


    • #17
      Dank voor de reacties

      Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
      Bijzonder knappe foto. Mooi die witte bloemen op die zwarte achtergrond.
      Chris, de zwarte achtergrond. Dit komt uit mijn verre verleden toen we nog analoog werkten. Anno 1978 werden door diverse cactusverenigingen waaronde KUAS (Kakteen Und Andere Skkulenten, Duitsland), Succulenta (Nederland) jaarkalenders uitgegeven met cactusplanten, bloemen.
      In die periode werden nagenoeg geen Amerikaanse reizen ondernomen als vakantietrek en werden planten ofwel via zaden, ofwel via importen aan het Europese publiek aangeboden.
      Foto's uit het habitat waren heel zeldzaam en om toch beeldmateriaal te hebben werden ze dan maar in een huisstudio opgenomen. Dit betekende toen een puntklein diafragma, een ASA100 en enorme lange belichtingstijden wilde men nagelscherpe beelden hebben. Nu, ja nagelscherp, scherp.
      Planten werden in een studio gezet met zwarte achtergrond, met lampen belicht en zo gefotografeerd. En om in de selectie te vallen was het echt lucky shot met superzware beoordelingen. Voor de amateur cactusliefhebber en fotograaf wist je natuurlijk dat je geen 100 beelden kon spenderen om er één goede te hebben.
      Digitaal heeft alles vlotter gemaakt en momenteel worden cactusvakantiereizen gemaakt, alhoewel de liefhebbersgroep sterk afzwakt, inboet.
      Het gebruik van de zwarte achtergrond is me steeds bijgebleven en 80% van mijn digitale opnames gebeurt met een zwarte of helblauwe achtergrond. Bij deze laatste staat de plant dan wel in felle zonlicht. Voor mij nog steeds de mooiste opnames.

      [Off Topic]
      Helaas hebben de soortgelijke planten in de natuur een totaal ander aanzicht dan die in een collectie. We kweken ze nog veel te zacht dan wat in de natuur gebeurt. OP mijn trip naar Peru, Andesgebergte, heb ik planten gevonden en gefotografeerd die ik ook in de serre heb staan. Indien ik beide beelden naast elkaar zet en zeg dat het om dezelfde soort gaat en het is een niet-cactuskenner, dan wordt je aanzien als een leugenaar. Maar de foto's in de natuur zijn dan ook overladen met andere begroeiing, ... [On Topic]
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Bedankt voor de extra info.

        Comment


        • #19
          Proficiat met je HoF-plaat(s)!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #20
            Proficiat met deze mooie in de Hof
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #21
              Proficiat met je HoF!

              Comment


              • #22
                Prachtig Proficiat met je HoF

                Comment


                • #23
                  Proficiat met je HoF!
                  Zie ook flickr

                  Comment


                  • #24
                    Gezien in de HoF.
                    Proficiat met deze mooie plaat!​
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment

                    Working...
                    X