Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dragonfly

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] dragonfly

Deze grote libel had zich neergezet op een houten afsluiting. In plaats van volledig te tonen koos ik ervoor om het essentiële te laten zien. Ben benieuwd naar de reacties wat jullie ervan vinden. Best bekijken op zwarte achtergrond.

Dragonfly by Raf Strobbe, on Flickr

Bedankt voor het kijken en uw reacties,
    Raf.

Mooie details !

Comment

Knap de details in de vleugels en de romp, welke vergroting is dit?
      Groeten
      Georges

Comment

Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo mooi. De scherpte ligt nu ongeveer op zijn rug, de ogen ware beter geweest. De foto op deze manier genomen zijnde van achteren, oogt minder mooi. Beter was geweest de foto genomen vanaf de voorkant naar achteren met de scherpte op de ogen. Ofwel een focusstack waarbij bijna alles scherp is. Foto is eigenlijk van te dicht genomen om mooi te kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
          Knap de details in de vleugels en de romp, welke vergroting is dit?
          Bedankt Georges. Dit is met een 70-00 mm zoomlens (tele) genomen. Op de originele foto staat de libel er juist helemaal op en dit is dus een uitsnede (in LR 1:1).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
            Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo mooi. De scherpte ligt nu ongeveer op zijn rug, de ogen ware beter geweest. De foto op deze manier genomen zijnde van achteren, oogt minder mooi. Beter was geweest de foto genomen vanaf de voorkant naar achteren met de scherpte op de ogen. Ofwel een focusstack waarbij bijna alles scherp is. Foto is eigenlijk van te dicht genomen om mooi te kunnen zijn.
            Bedankt voor de eerlijke reactie. Het is moeilijk om deze altijd maar rondvliegende grote libellen hier (Canada) te fotograferen. Ze zetten zich zelden neer. Deze had zit toch even neergezet op een houten afsluiting langs de weg. Van de voorkant kon ik die niet bereiken want achter de afsluiting was een diepe kloof. En voor focusstack moet je een statief opzetten en deze bleef maar enkele seconden zitten. Deze grote libellen uit het hoge noorden vliegen constant op en neer. Mijn bedoeling met deze foto is eens wat anders te tonen dan die klassieke libellenfoto's.

Comment

Mooi zicht op de details!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Niet direct mijn smaak maar het is inderdaad eens wat anders.
                Wat betreft compo zit het hoofd nogal dicht het hoekje in.
                Wel erg contrastrijk maar dat is een beetje jouw stijl hé
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                X