Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Icarusblauwtje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Icarusblauwtje

Deze foto is van een paar jaar geleden. Vond hem toen niet goed genoeg maar met de moderne software van vandaag is ie volgens mij toch het tonen waard.
    Klik op foto voor grote versie.

Het blijft toch nog een strijd om de foto er op deze manier gemakkelijk op te krijgen op dit forum. Ik heb een paar keer op wijzigen moeten klikken en de foto terug eerst moeten verwijderen ('t is te zeggen, eigenlijk de code) en dan terug moeten toevoegen. Waarna ik eindelijk de "height" en "width" kon aanpassen. Misschien moet ik het nog eerst een paar keer doen alvorens een defenitieve conclusie te trekken maar ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat het lekker gaat.
    Last edited by chrisvdv; 16 juli 2023, 19:19.

Ze zijn toch zo mooi
    mooi zo met de vleugeltjes open
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

BLAUW zijn ze wel, een plezier om zien.

Comment

Knap en lekker scherp.
        Wanneer je het beeld vergroot (klikken op de foto totdat er een - verschijnt iv van + zie ik iets merkwaardigs.
        De tong is scherp vanaf de bloem tot ergens in de laatste bocht en dan is ie wazig tot aan de mond. En dan merk je precies of de rugborstels, haren ook niet echt scherp zijn. Raar, want andere delen die zich in hetzelfde scherpstelgebeid bevinden zijn dan weer scherp, nagelscherp.

Wel mooie opname van ene die niet graag bij de pakken blijft zitten en vrij vrolijk rondfladdert.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Inderdaad Wim. Nu zie ik het ook. Ik heb het nog eens nagekeken op mijn origineel. Daar is 't ook zo, is geen foutje door het bewerken. Ik zie dat de foto genomen is met 1/60 sluitertijd. Was waarschijnlijk kantje boord bewegingsonscherpte.

Comment

een hele mooie actieplaat

Comment

Mooie opname maar mij lijkt het iets te verscherpt als ik die pootjes en die sprietjes zo zie
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mooie Icarus.
                Eén van de eerste berichten waar je werkelijk op de foto kan klikken en doorgaan tot de maximale vergroting.
                Benieuwd welke link je op Flickr gebruikt.
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                  Mooie Icarus.
                  Eén van de eerste berichten waar je werkelijk op de foto kan klikken en doorgaan tot de maximale vergroting.
                  Benieuwd welke link je op Flickr gebruikt.
                  Je gebruikt de url uit de bbcode van Flickr en die plak je dan op de juiste plaats in de code van je bericht. Ik plaats nog wel een handleiding in het feedback gedeelte van de gebruikers op dit forum. Maar eerst probeer ik nog een foto te posten een van de volgende dagen om er zeker van te zijn dat het direct lukt.
                  Veel beter zou natuurlijk zijn moest er een icoontje staan in de tekstverwerker waarmee je de foto met link kunt plaatsen met daarin de mogelijkheid om de hoogte en breedte aan te passen.
                  Last edited by chrisvdv; 17 juli 2023, 12:39.

Comment

Zou het nodig zijn height en width op te geven of misschien volstaat 1 van beide ?
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Ik ben er vrij zeker van dat je beide maten moet opgeven anders neemt hij de oorsprongkelijke resolutie. Anders is het natuurlijk als je dat schuivertje naast de foto gebruikt. Dan past hij automatisch beide resoluties in de juiste verhouding aan. Iedereen staat het vrij natuurlijk om dat eens uit te proberen. ’t Zal snel duidelijk wat werkt en wat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                        Inderdaad Wim. Nu zie ik het ook. Ik heb het nog eens nagekeken op mijn origineel. Daar is 't ook zo, is geen foutje door het bewerken. Ik zie dat de foto genomen is met 1/60 sluitertijd. Was waarschijnlijk kantje boord bewegingsonscherpte.
                        De tong beweegt, dit is gewoon bewegingsonscherpte wat niet stoort in deze ...

Comment

Working...
                        X