Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weidebeekjuffer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
    Ik ben fan. En niet voor de eerste keer. Mag ik vragen hoe je te werk bent gegaan? Heb je een flits of een reflector gebruikt? Of is dit puur naturel?
    Proficiat en bedankt om al dat moois hier te laten zien.
    Groetjes,
    Xavier
    Puur natuur Xavier, ik had geen macro bij maar mijn 40-150 2.8 is geschikt voor de job als je onderwerp niet te klein is.
    Vermits het nog vroeg en frisjes was kon ik de graanhalmen die hier het zicht belemmerden wat opzij duwen, ik was wel verplicht om voor een beeld zonder statief zelfs tegen mijn goesting naar ISO 800 uit te wijken(kleine en wat oudere MFT sensor) maar dat is al bij al meegevallen.
    Nabewerking: hoge lichten temperen en on het blauw de belichting iets optrekken.
    Ik had liever dat poepje iets scherper gehad maar dit is de enige van een 10-tal opnames die ik overhield.
    Zelf ben ik er al bij al tevreden mee.
    Bij macro gebruik ik haast nooit een flitser, soms wel een reflectiescherm maar hier had ik er geen mee en dat vond ik jammer maar ik was voor wat anders onderweg
    Exif: Iso 800 f4 120 mm. Die 120 mm op MFT resulteert in een beeldhoek die overeenkomt met 240 mm op FF.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment

    Working...
    X