Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene Schildwants.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Groene Schildwants.

    Hier ben ik terug van vakantie.
    Dit is een groene schildwants. 't Is net een balletdanser(es).

    groene-schildwants by Chris Vandevelde, on Flickr


    groene-schildwants by Chris Vandevelde, on Flickr. Klik op foto voor grotere versie.
    Last edited by chrisvdv; 11 juli 2023, 11:31.

  • #2
    't Is toch nog efkes wennen aan dit nieuwe forum.
    Foto wat aan de grote kant, zo te zien. Moet nog vinden hoe je die eerst kleiner toont waarna je er op kunt klikken om de grote versie te tonen.
    Vroeger ging dit automatisch maar nu precies niet meer.
    Iemand een idee hoe ik dit best doe.
    Last edited by chrisvdv; 11 juli 2023, 10:42.

    Comment


    • #3
      Mooi in close up gebracht en de compo goed geslaagd.
      De foto komt wel enorm op je af zoals ie gepost is. Kleinere versie is inderdaad mooier om naar te kijken en te beoordelen (klik op het beeld).
      Nice shot!
      http://500px.com/lishapics

      Comment


      • #4
        Ben er bijna. De oplossing is in mijn geval (ik werk met Flickr) bij het sharen van de BBCode moet je in plaats van de originele grootte de kleinere versie= 1024 selecteren en dan de code kopieëren en plakken in je bericht.
        Bij het plaatsen op het forum heb je dan de mogelijkheid om op de foto te klikken om die groter te kunnen zien.
        Enkel heb ik nu nog het probleem dat je eerst een grijs scherm ziet bij het klikken en je dan nog eens naar links moet klikken om de foto te zien.

        Vergeet bovenstaande oplossing. Werkt enkel doordat ik de originele foto heb laten staan.
        Ik zoek het nog uit als ik eventjes tijd heb.
        Last edited by chrisvdv; 11 juli 2023, 11:41.

        Comment


        • #5
          Mooie macro
          en inderdaad de kleinere versie kijkt beter en aangenamer
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

          Comment


          • #6
            De wants staat er mooi op maar het beeld brengt ook iets aan het licht dat een gevolg is van stacking

            Vermits alleen het scherpe wordt geselecteerd binnen de zone die je in focus wil hebben is dat blaadje waatop het beestje zit en die haartjes daarop ook zo scherp dat het daar wel nogal onnatuurlijk en storend werkt
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Ik doe het zo, ik klik op de knop "voeg een beeld toe" en copy paste alleen de code die tussen staat. Dan kan je verder klikken.

              Mooie foto trouwens

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                De wants staat er mooi op maar het beeld brengt ook iets aan het licht dat een gevolg is van stacking

                Vermits alleen het scherpe wordt geselecteerd binnen de zone die je in focus wil hebben is dat blaadje waatop het beestje zit en die haartjes daarop ook zo scherp dat het daar wel nogal onnatuurlijk en storend werkt
                Niet akkoord Frans. Dat blaadje staat in evenwicht met zijn voelsprieten. Had ik het blaadje onscherp gemaakt en zijn voelsprieten scherp gelaten dan pas zou het eigenaardig overkomen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                  Ik doe het zo, ik klik op de knop "voeg een beeld toe" en copy paste alleen de code die tussen staat. Dan kan je verder klikken.

                  Mooie foto trouwens
                  Ik denk dat er wat ontbreekt aan je uitleg. Bedoel je de code die je kopieert vanuit Flickr? en selecteer je eerst een kleinere resolutie (1024) dan de originele (1920 of 1600)?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht

                    Niet akkoord Frans. Dat blaadje staat in evenwicht met zijn voelsprieten. Had ik het blaadje onscherp gemaakt en zijn voelsprieten scherp gelaten dan pas zou het eigenaardig overkomen.
                    U hebt duidelijk mijn reactie niet begrepen Chris, de stacking zorgt ervoor dat die haartjes op de blaadjes scherper overkomen dan wat de realiiteit is waarschijnlijk omdat de scherpe aflijning opzet licht in die haartjes de rest wat overbluft waardaar daar vooral het scherpe naar voren komt
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht

                      Ik denk dat er wat ontbreekt aan je uitleg. Bedoel je de code die je kopieert vanuit Flickr? en selecteer je eerst een kleinere resolutie (1024) dan de originele (1920 of 1600)?
                      Ja dat klopt helemaal!

                      Comment


                      • #12
                        Lijkt wel een acrobaat of koorddanser!
                        BD0681BE -
                        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                        Comment


                        • #13
                          Dikke proficiat met je Hof
                          GROETJES ROSIE
                          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                          Comment


                          • #14
                            Ook proficiat !

                            Comment


                            • #15
                              Proficiat met je HOF
                              Groeten
                              Georges

                              Comment

                              Working...
                              X