Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijdens de landing...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tijdens de landing...

Goed gemikt

Comment

Amai - indrukwekkend shot
      mijn website : klik

Comment

Sterk!

Comment

Heel mooi!

Comment

Mooie scherpe close-up.

Comment

knap !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Knap. Ik jaag nu al dagen naar zo'n landing.
                Ik krijg geen exif open. Welke is de belichtingstijd ? Ik probeer het met zo'n 1/5000ste want ik zou eens graag ook die vleugels scherp zien.
                Maar je beeld is en blijft top.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  Knap. Ik jaag nu al dagen naar zo'n landing.
                  Ik krijg geen exif open. Welke is de belichtingstijd ? Ik probeer het met zo'n 1/5000ste want ik zou eens graag ook die vleugels scherp zien.
                  Maar je beeld is en blijft top.
                  Het primaire beeld is gemaakt op 1/1000 bij f8. Er zijn nog een aantal andere beelden bij gestackt om de bloem ietwat meer scherptediepte te geven.
                  Ik had een distel uitgekozen die die dag populair leek bij de insecten, en daar de camera op statief bij opgesteld.
                  Autofocus area vastgelegd op de zone vlak voor de distelbloem.
                  Zodra er een vliegje of een bij op bezoek kwam, camera bediend met afstandsbediening, in de hoop die beestjes niet af te schrikken.

Comment

Bedankt. Maar ik snap niet dat je een focus shift doet en het vliegje op dezelfde afstand blijft. Geluk hebben. Die kleine helicopterkes die ik hier zie blijven zelden een seconde op dezelfde plaats zweven..

Comment

De foto's die ik extra gebruik voor de focus stack zijn enkele ogenblikken tevoren gemaakt, toen er nog geen vliegje was.
                      Daarna is het gewoon wachten op een voldoende lange periode zonder veel wind (zodat de distel ongeveer op dezelfde plek blijft, en je die stack kan maken), en een vliegje dat net zin heeft om te komen eten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
                        De foto's die ik extra gebruik voor de focus stack zijn enkele ogenblikken tevoren gemaakt, toen er nog geen vliegje was.
                        Daarna is het gewoon wachten op een voldoende lange periode zonder veel wind (zodat de distel ongeveer op dezelfde plek blijft, en je die stack kan maken), en een vliegje dat net zin heeft om te komen eten.
                        Ik dacht al in die richting. Getuigt alleen maar voor aandacht aan fotograferen en niet zomaar wildweg foto's maken hopende dat er ergens een goede tussen zit. Maar, dit vraagt wel Engelengeduld en een geluk dat die zweverkes niet schuw zijn van een mens, objectief in hun omgeving. Veel insecten (ook andere dieren) zijn blijkbaar lens-sschuw. Van het ogenblik dat ze ook maar daar iets van zien zijn ze ribbedbie ...

Ook met je uitleg vind ik het een heerlijke, neen heerlijker plaatje vinden.

Comment

Prachtig gedaan,

Comment

Inderdaad, prachtig!
                            Zie ook flickr

Comment

Working...
                            X