Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloem Opuntia polyacantha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Bloem Opuntia polyacantha

Allen,

na een opmerking (enfin, eerder een bemerking/suggestie) van Freddy69 verklein ik opnieuw de resolutie van mijn beelden.
    Ik moet Freddy69 gelijk geven wanneer hij zegt dat zo een hoge resolutie niets bij draagt aan het beeld, temeer dat je kan doorklikken naar de volledige resolutie indien gewenst (op Flickr althans).

Onderstaand beeld is dus een bloemetje van een cactus. Persoonlijk vind ik de bloemen op/van cactussen (ofte cactea) altijd héél mooi.

Bedankt om te kijken en feedback te geven (ik bijt zelden of nooit ).

groeten,
    Hans

Mooi scherp inkijkje !
    Een redelijk zwaar vignet zou de aandacht daar nog meer op vestigen
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mooie scherpte op het hartje van de bloem
      Maar vind de achtergrond wat onrustig, voor mij hé , ieder zijn smaak
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

bloemeke al redelijk versleten - ook wel redelijk wat ruis in gans de foto - en misschien daarom wel wat fletser (?)
        mijn website : klik

Comment

Hooglichten wat temperen en de ruis verwijderen zou het beeld ten goede komen, mijn gedachte hé
          Groeten Andre

Comment

Ik zit de instellingen te bekijken - 1/2500" - da was niet nodig he - ISO500 - heb je veel opgelicht om die ruis te krijgen ?
            Aan de camera zou het niet mogen liggen
            mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              Ik zit de instellingen te bekijken - 1/2500" - da was niet nodig he - ISO500 - heb je veel opgelicht om die ruis te krijgen ?
              Aan de camera zou het niet mogen liggen
              Beste Blauwzwart (en anderen),

Eerst en vooral heel erg bedankt om dit beeld van commentaar te voorzien. Vooral Blauwzwart moet ik bedanken voor zijn toch wel grondige analyse van de foto (2 posts !).
              Inderdaad, aan de camera zal het wel niet liggen, de Nikon Z9 'ruist' nog niet bij ISO 500.
              De 1/2500" was misschien niet echt nodig maar de omstandigheden waren niet ideaal : de bloem stond helemaal stil maar ik, als fotograaf, helemaal niet. Ik stond op een richeltje te wiebelen om de bloem te kunnen fotograferen, dus had ik wel een hoge snelheid nodig om bewegingsonscherpte te vermijden (dus, zoals gezegd, de beweging zat niet in de bloem maar in mij ).
              Ik heb de originele foto er nog eens bijgenomen (weliswaar omgezet naar DNG) en daar zie ik toch veel minder ruis. Dus moet die er ergens tijdens de nabewerking bij gekomen zijn. Van waar ? Dat ik het niet weet.... Ik heb niet moeten oplichten want de bloem is in een serre gefotografeerd (in de tuin van de unief in Gent) en er was meer dan genoeg licht (en idd, ISO 500 was niet nodig geweest, mijn fout).
              Enfin, ik heb de foto nog eens door Topaz Photo AI gehaald (met 'denoize') en ik zet er hier het resultaat bij. Duidelijk veel minder ruis.... (beeld is nu wel kleiner weergegeven omdat ik ook Freddy69's feedback meeneem, ik stuur opnieuw kleinere foto's door maar doorklikken naar Flickr is mogelijk.). Om de vergelijking mogelijk te maken heb ik andere suggesties (hooglichten temperen, vignet toepassen, ...) hier niet gedaan.
              Nogmaals bedankt voor uw toch wel diepere analyse dan ik normaal gewoon ben en tot de volgende !
              groeten,
              Hans.

Comment

Working...
              X