Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook in Weert

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ook in Weert

Jaja, ik mocht eens mee met meneer Perrush en heb wel veel bijgeleerd. Verwacht nu niet dadelijk van die Perrush foto's, maar beoordeel ze maar alszijnde een M&C beginner Jammer dat ik de 550ex nog niet had en zowat 75% de vuilbak in heb moeten kegelen vanwege overbelicht (de witte plekjes bij de Schorpioenvlieg spreken voor zich)

Last edited by Bart Snyckers; 27 juni 2005, 15:51.
    Canon EOS 300D & 40D - Canon 50 / 1.8 II, 60 / 2.8 macro, 100-400 / 4.5-5.6 - Canon 550EX - Canon ST-E2
    Sigma 10-20 / 4.0-5.6, 18-125 / 3.5-5.6, 180 / 3.5 macro - Vosonic VP6230 - Ikelite OWH 300D + 2x DS-125

Re: Ook in Weert

Toch een mooie reeks hoor ,nog niet alla perrush maar dat komt nog wel

Was ook al van plan eens kontakt op te nemen met perrush om samen eens hier in het natuurreservaat een fotosessie te doen ,maar heb het tot nu toe niet aangedurft .Nochthans Oevel en Ham is niet zover uit elkaar , wie weet leest hij mijn berichtje nu wel Allé blijven oefenen zou ik zeggen ,Je start is al veel belovend

wingske

Comment

't Ziet er toch goed uit! Tweede geniet mijn voorkeur!

Grtz,F@bke
      Lach zo lang je leeft, want je leeft zo lang je lacht.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

"Beestig" goed voor de eerste keer, je zou denken dat je niks anders doet dan macro.....blijkbaar heb je er aanleg voor
        Maar ja, je had dan ook de beste leermeester in je gezelschap
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

haha, dan toch aangedurft om iets te posten (@ all : moet je weten dat hij al een tijdje aan't oefenen is, maar tot hier nog niets durfde posten ).

En niets om beschaamd over te zijn hoor. Rekening houdend dat je PS kunsten bijna zero zijn en gezien het feit dat je de theorie nog maar net onder de knie hebt mag je toch tevreden zijn over deze platen. Niet top, oke, maar toch minimaal toonbaar.

Hou voor mijn part 2 dingen goed in de gaten :

1) een cleane achtergrond proberen te bekomen
          2) het is niet omdat je een macro lens hebt dat je alles om het "macroëst" moet fotograferen. M.a.w. hou eens wat meer afstand en plaats het beestje in zijn omgeving. Is makkelijker (meer DOF want kleinere vergroting) en geeft imho ook mooiere platen (bekijk mijn reeksje van Weert eens, klassiek voorbeeld)

@ all : Hou maar op met me meneer te noemen, ik ga niet werken met een stropdas, dus ...

@ wingske : Ik bijt nie zelle
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Bart,

nu jij het onder de knie begint te krijgen,
            kan jij misschien een aantal van ons wat gouden tips geven.

Ik vind deze foto's toch al best geslaagd hoor.
            Kon ik dit maar.

Ben momenteel nog aan het onderzoeken welke macrolens ik zu kopen.
            www.wildlifepixs.com

Comment

Hmm aanleg zou ik nog niet zeggen, ik mis nog een aantal dingen, maar de gezonde interesse is er alvast.

Ja was nog aan het twijfelen, vooral omwille van de donkere achtergronden die ik echt niet opgelost kreeg. Verwondert mij dat niemand er iets over tikt eigenlijk. Vind de eerste 2 foto's ook flets van kleur, maar dat komt misschien ook weer door de achtergronden, weet het niet. Of is het mijn PS kennis die dringend bijgeschaaft moet worden

@Plette: Gouden tips moet je aan mijn leermeester vragen, ik ben zelf nog aan het verzamelen. De Sigma lens (die Perrush ook heeft) ben ik zeer tevreden over. Vooral de 180mm geeft je wel wat ruimte.
              Canon EOS 300D & 40D - Canon 50 / 1.8 II, 60 / 2.8 macro, 100-400 / 4.5-5.6 - Canon 550EX - Canon ST-E2
              Sigma 10-20 / 4.0-5.6, 18-125 / 3.5-5.6, 180 / 3.5 macro - Vosonic VP6230 - Ikelite OWH 300D + 2x DS-125

Comment

de tweede vind ik de beste
                mooi standpunt (even hoog als het beestje) en compo.
                Idd spijtig dat de achtergrond niet groen is. Ik heb dit soms met een beetje geluk kunnen aanpassen door achter het beestje een (groen) blad te houden.
                Het beestje mag dan natuurlijk niet wegvliegen en jij moet fotografern met 1 hand maar ik vind de resultataen dan toch beter. Let er vooral op dat ze je schaduw niet zien, als de zon laag staat zijn ze dan al weg als je er nog twee meter van verwijderd bent

just my 2 cents
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Working...
                X