Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kevertje maar geen idee de welke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kevertje maar geen idee de welke

Nog eens gaan wandelen en dit beestje zat daar gewoon op die halm.
    Ik heb echter geen idee wat het is.
    Last edited by Vox; 29 mei 2005, 23:48.
    Website

Re: Kevertje maar geen idee de welke

Compositie en idee vind ik zeer goed gezien, alleen jammer dat het eigelijk niet scherp is....

groeten

Comment

een heel onscherp kevertje , zou je ergens verkeerd op scherpgesteld hebben ?
      http://www.dullaert.net

Comment

Dat kevertje is het gestreepte DOF-kruipertje.
        Ik herkende het meteen, thuis heb ik er ook al honderden opnames van

Edit: Proficiat met de D70s Je signatuur is de eerste waar ik hem in tegenkom.
        Last edited by Laurens; 29 mei 2005, 22:13.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

@ laurens thnx k heb hem nu 2 weken maar het is toch nog wel even wennen aan zo een "zwaar" ding.

zou een statief voor dit soort foto's veel helpen ? Ik denk dat mijn focus probleem een niet zo stevige hand is
          Website

Comment

Tegen de tijd dat het statief opgesteld staat, is je kevertje al op vakantie vertrokken naar het zuiden.

Zelf worstel ik ook nog altijd met de scherpte en scherptediepte van macro opnames. Het feit dat ik een 180 mm lens heb, maakt het probleem nog acuter. Momenteel probeer ik kortere sluitertijden te bereiken met een flits, maar van de resultaten ben ik nog niet tevreden.

Het gemakkelijkst -> hogere ISO: tussen 200 en 400 ISO zie je toch niet het verschil en dat is al 1 stopje gewonnen.

Goede techniek: armen tegen uw lichaam houden en niet laten fladderen, rustig in - en uitademen, bij de tweede keer uitademen stoppen en dan de foto nemen, in de mate van het mogelijke tegen paaltjes, omheiningen of andere vaste voorwerpen leunen, het helpt allemaal

Een snellere lens kopen: kan helpen maar niet als daardoor de scherptediepte te klein wordt

Enfin, ik troost me altijd met een opmerking die ik ooit op PDreview las: uw eerste 10000 foto's tellen niet, dat zijn slechts vingeroefeningen
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
            X