Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi.
Aan de sluitertijd te zien precies vanop statief genomen.
Waarom dan niet een beetje meer dof en tragere sluiter om de pootjes ook scherp te krijgen? Bewust zo gedaan of ...?
Jo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
knappe foto...
ik twijfel nog een beetje over de DOF... hij is nu zeker scherp op de plaatsen waar het nodig is...
het komt in eerste instantie een beetje vreemd over dat hij op z'n kant staat, maar het past natuurlijk beter bij de naam van de vlieg
mvg
stijn
The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket... Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's
Ja die dof had wat groter mogen zijn, maar ik zat al op ISO 1600 en trager durfde ik echt niet te gaan (wind).
Wat betreft de orientatie, die vliegen zitten nu eenmaal met hun kop naar beneden (hier op een boomstam).
Noise Ninja gebruikt, maar enkel op de groene achtergrond waar ruis het meest zou opvallen.
Ik werk altijd op statief voor macro.
Mooi hoor, Hans! Met het vermeende gebrek aan scherpte heb ik geen enkel probleem. Onscherpte kan immers ook heel gped gebruikt worden om (zoals hier) de aandacht te vestigen op de belangrijker delen van het beeld.
Maar ik zou 'm toch even een kwartslag draaien. Ik moet er niet aan denken dat je straks een of ander beest op je plafond fotografeert... dan moet ik zeker mijn beeldscherm recht boven mijn hoof houden?
Comment