Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Deze cactus groeit in het hooggebergte in Bolivia.
Genus: Lobivia.
Soort: Staat in de serre, maar 't donder buiten, morgen erbij zetten als ik het niet vergeet
Last edited by Wim.Vanmaele; 22 mei 2005, 07:19.
Reden: titel: bolIviaanse ipv Bolviaanse
'k Wist niet dat cactussen zo mooi konden zijn. Die hier in huis hebben alleen stekeltjes.
De meeste cactus bloemen zijn zeer mooi! Eén 'probleem' ze bloeien meestal zeer kort (1dag), vandaar de pracht want in die tijd moet je zo veel mogelijk insecten aantrekken om bevrucht te raken.
mooie foto
kleuren van bloemen en zeker cactusbloemen zijn sterk onderhevig aan het hevige zonlicht en aan ouderdom. Vandaar dat er kleurverschil op zit. Ook de invalhoek van het licht is heel belangrijk.
Niet alle cactusbloemen bloemen maar één dag. Ik heb er zeker even mooie, zij niet mooier en die het tot 10 dagen volhouden...
Baron, die van mij hebben ook stekeltjes
Comment