Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meer gemier...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meer gemier...

Vanuit een vreemd soort masochisme blijft het superkleine me trekken. Beestjes van krap 3 mm lengte voor wie zandkorrels eerder op rotsblokken lijken, geven een scherptediepte van een paar mm, zelfs bij een zeer kleine diafragmaopening. Vandaag geschoten met Nikon D70, Nikkor 105 mm macrolens en SB800-flitser. Ik blijf oefenen want ook dit is nog niet wat ik wil bereiken. Het nadeel van heel kleine mieren tussen de zandkorrels is dat er te weinig kleurelementen zijn.

Groeten, Miriam

Drinkende mieren

Mier met zandkorrel tussen zijn kaken

Re: Meer gemier...

Nummer 1 amaaaai.
    natwork.be

Comment

1

nog niet wat je wil? amai dan

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Indrukwekkend
        Meer foto's op mijn website

Comment

2 schitterende foto's.... kan naar mijn idee niet echt beter. tis gewoon al super.

Comment

Waw!! Das de eerste keer in mijn leven dat ik een mier zie drinken. Petje af hoor.
            Groetjes,
            Dominic

Comment

Eén is idd wel zeer goed

Comment

hoedje af
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

nr1 is wel geweldig hoor !
                  die beestjes blijven ook niet stilzitten en je dieptescherpte is wel groot als je de meest linkse mier die verderop de achtergrond beweegt nog redelijke scherp is.
                  Doe zo voort zou ik zeggen en ik kijk al uit naar de volgende resultaten

groeten,
                  Gunther
                  Canon 7D
                  Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                  Canon F/4 17-40mm

Comment

werkelijk schitterend!
                    grts; M

Comment

Eerste is AF ! Ook nog nooit een mier uit een plasje water zien drinken... knap !!
                      Jan
                      www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

Comment

Hartelijk dank voor alle vriendelijke woorden! Fijn dat jullie nummer 1 mooi vinden, want dat is een heel prettige compensatie voor het met een camera tussen de mieren op de grond liggen. Maar toch ben ik zelf nog lang niet tevreden met de foto's.

Eigenlijk ben ik zelf vooral blij met foto twee. Vanwege de onvoorspelbaarheid waar een mier opduikt, fotograaf ik dit soort macro's meestal zonder statief. Ik ondersteun de camera met mijn hand terwijl mijn elleboog op de grond steunt. Bij de eerste foto had ik de camera vlak voor de uitgang van een mierennest opgesteld. Maar het valt niet mee om in die positie de camera echt rustig te houden. En het vraagt nog meer concentratie om een mier die op je af komt lopen precies op het juiste moment te fotograferen.

De eerste foto krijgt ook vanuit mijn omgeving veel complimentjes, maar naar mijn mening verschilt die foto slechts weinig van een kiekje met twee paarden in de wei. De paarden staan er mooi bij en dat is zeker goed gezien door de fotograaf, maar artistiek stelt zo'n kiekje niet veel voor.

Mijn mierenfoto is beslist spectaculairder dan twee paardjes in de wei, maar er is meer nodig voor een goede foto. Pas als ik een foto maak die EN artistiek EN spectaculair is, zal ik helemaal tevreden zijn.

Dus... ik blijf lekker ontevreden, want stel je voor dat dit de best mogelijke mierenfoto zou zijn.. dan had ik mijn camera kunnen verkopen en een nieuwe hobby moeten zoeken.

@Guther: de derde mier staat niet een eindje verderop maar direct achter de linker mier. Het is duidelijk te zien dat zijn voelspriet op de linker mier rust. Dat is geen toeval, want op deze manier controleert hij of de linkermier een vriend of en vijand is. De benaming voelspriet is overigens niet geheel juist, want het is eigenlijk een heel gevoelige neus dus meer een ruikspriet. De ogen zijn relatief groot, maar kunnen toch niet heel erg goed zien. Ze zijn vooral in staat om beweging waar te nemen.

Groeten, Miriam
                        Last edited by mvdh; 2 mei 2005, 08:55. Reden: tikvout

Comment

tevreden of niet miriam ... ik vind het knappe platen (vooral 1 dan weer, al is 2 idd moeilijker om te schieten)

Toch zou ik op 1 neat image op de achtergrond gebruiken en nog wat USM op de mieren toepassen, imho gaat de plaat dan veel beter overkomen.

Maar ge zijt iig op de goede weg (als ge er niet bijna helemaal zijt)
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Geweldig

Had je de flits echt nodig hierbij?

Bevalt de sb800 trouwens?
                            ikzelf zit aan de sb600 te denken, of zeg jij niet doen ga voor de sb800?
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

knap, die eerste

Comment

Working...
                              X