Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Knappe opname.
Ik heb eergisteren voor het eerst zo'n beestje op mijn fruitboom zien zonnen.
En ik vroeg mij af wat dit zou kunnen zijn.
Ik maakte er ook een foto van, echter niet voor publicatie vatbaar.
De reflectie van de zon op die dekschilden is zo enorm dat het twee uitgebrande vlekken zijn.
Knappe opname.
Ik heb eergisteren voor het eerst zo'n beestje op mijn fruitboom zien zonnen.
En ik vroeg mij af wat dit zou kunnen zijn.
Ik maakte er ook een foto van, echter niet voor publicatie vatbaar.
De reflectie van de zon op die dekschilden is zo enorm dat het twee uitgebrande vlekken zijn.
Idd niet zo makkelijk. Mijn foto is een composiet van 2 raw conversies om het volledig dynamisch bereik er op te krijgen. Met PS CS2 zou dat nog beter moeten gaan (merge to HDR).
Idd niet zo makkelijk. Mijn foto is een composiet van 2 raw conversies om het volledig dynamisch bereik er op te krijgen. Met PS CS2 zou dat nog beter moeten gaan (merge to HDR).
Mooie foto. Dat is inderdaad een heel groot voordeel van het werken met het RAW-formaat. Je idee met CS2 gaat echter niet op want bij Merge to HDR moet een oplopende reeks belichtingen beschikbaar staan, waarbij de plaatsing van het beeld binnen het dynamische bereik van het HDR-bestand wordt afgeleid uit de exif-data. Maar die blijft gelijk en daarom worden beide versies van je foto gezien als afkomstig uit het zelfde bereik. BUMMER!
Je kunt de EXIF-data wijzigen (lastig, maar dat zou in principe moeten werken) en je kunt de exif-data geheel verwijderen (bijvoorbeeld via ctrl-A, ctrl-C, ctrl-N, ctrl-V), maar dan werkt Merge to HDRniet meer correct...
De handmatige aanpassing zoals jij dat hebt gedaan is daarom zo gek nog niet. Het resultaat is in iedergeval prima.
Mooie foto. Dat is inderdaad een heel groot voordeel van het werken met het RAW-formaat. Je idee met CS2 gaat echter niet op want bij Merge to HDR moet een oplopende reeks belichtingen beschikbaar staan, waarbij de plaatsing van het beeld binnen het dynamische bereik van het HDR-bestand wordt afgeleid uit de exif-data. Maar die blijft gelijk en daarom worden beide versies van je foto gezien als afkomstig uit het zelfde bereik. BUMMER!
Je kunt de EXIF-data wijzigen (lastig, maar dat zou in principe moeten werken) en je kunt de exif-data geheel verwijderen (bijvoorbeeld via ctrl-A, ctrl-C, ctrl-N, ctrl-V), maar dan werkt Merge to HDRniet meer correct...
De handmatige aanpassing zoals jij dat hebt gedaan is daarom zo gek nog niet. Het resultaat is in iedergeval prima.
Groeten, Miriam
Bedankt voor de toelichting Miriam, na het lezen van http://www.luminous-landscape.com/tutorials/hdr.shtml was ik al tot diezelfde vaststelling gekomen. Dat maakt de upgrade naar CS2 minder aantrekkelijk moet ik zeggen.
Comment