Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de poging

Ben vandaag weer eens op pad geweest in onze tuin, het weer was de laatste dagen maar niks.
    Heb even als test weer een macro opname gemaakt.
    Alle reactie is welkom, ben hier tenslotte op te leren

Bewerkte foto:

Originele foto:

Weet iemand wa voor insect dit is?
    Last edited by iSacAt; 15 april 2005, 19:28.

Re: 2de poging

Dees is echt wel een héél scherpe foto (met welk gerief ?)

Nope, geen idee wat het is...

Comment

Ik vind de crop een hele knappe! Lekker scherp en mooi van kleur!

Grtz,F@bke
      Zeg niet te snel 'onkruid' tegen iets dat je niet zelf hebt geplant.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

zeer mooie bewerking, kweet niet wat het is, maar mist precies enkele pootjes

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Flat-6 : ik gebruik mijne nieuwe Canon EOS 350D met een 50mm F2.8 DG Macro lens van sigma die ik hier eerder op het forum heb aangeschaft.

Comment

Het is wel een mooie, maar het insect (ik denk een soort zweefvlieg) is eigenlijk net niet scherp genoeg.

Ik heb de exif-gegevens bekeken, en hier stond het diafragma op f5,6. Voor macro's kan je het diafragma best wat verder dichtzetten, want op die afstand heb je bij f5,6 maar enkele millimeters scherptediepte. Experimenteer volgende keer eens met een kleinere diafragma-opening (f8-11-16) en bekijk dan de resultaten nog eens. Hou dan wel de sluitertijd in het oog, want een foto met bewegingsonscherpte is ook niet mooi. Eventueel kan de iso ook nog opgeschroefd worden, bij een 350D zal je op iso 400 zeker geen ruis zien.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Bedankt voor jullie toch positieve reacties

"Black B@ndit" ik ga hier zeker rekening mee houden .

Hier heb ik nog even een andere donkere kader gebruikt, vind persoonlijk dat hiermee de foto beter tot zijn recht komt. ofniet soms ?

Thx.

Comment

Die filmframe misstaat deze foto inderdaad helemaal niet.
                Hoe heb je het precies gedaan? Vind je zo'n frame ergens op een site ofzo?
                No money , no honey

Canon EOS 20D - EFS 18 - 55 mm / ES 90 - 300 mm / Sigma EX ASP 24 - 70 mm 2.8 / Canon 50 mm 1.8 / Tamron SP 90 Macro

Comment

Ha steven!
                  Knappe foto met de 50mm
                  kzou in het vervolge idd je diafragma wat dichtdraaien zoals BB al aangeeft.

Persoonlijk zou ik het eerste kader nemen; dit laatste neemt de aandacht wat veel van de foto af
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

"Stormtrooper" kader is gemaakt met Paint Shop Pro 9, daar heb je de mogelijkheid om verschillende kaders rond uw foto te plaatsen.

"Hellcat" idd de lens (die ge wel kent hé) werkt op het eerste zicht uitstekend, moet hem nog wel beter leren kennen hé

En bedankt voor de tips

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                      Het is wel een mooie, maar het insect (ik denk een soort zweefvlieg) is eigenlijk net niet scherp genoeg.

Ik heb de exif-gegevens bekeken, en hier stond het diafragma op f5,6. Voor macro's kan je het diafragma best wat verder dichtzetten, want op die afstand heb je bij f5,6 maar enkele millimeters scherptediepte. Experimenteer volgende keer eens met een kleinere diafragma-opening (f8-11-16) en bekijk dan de resultaten nog eens. Hou dan wel de sluitertijd in het oog, want een foto met bewegingsonscherpte is ook niet mooi. Eventueel kan de iso ook nog opgeschroefd worden, bij een 350D zal je op iso 400 zeker geen ruis zien.
                      volkomen met eens, de scherpstelling staat één millimeter voor het insekt, misschien ook eens manueel bijstellen maar, in elk geval mooie geslaagde macro

Comment

Ik hoop ze zo ook nog eens te maken

Mooie foto, jammer dat de scherpte net niet helemaal OK is. Dan was het echt een perfecte macro.
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                        X