Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geknutseld vandaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geknutseld vandaag

    [Edit Mod Lut: Deze serie is niet echt wat we beogen in het discussieforum-beginners. Lees er de forumregels nog eens op na!

    Mits enige duidelijkheid van wat je wil tonen met deze reeks is er misschien een meer geschikte rubriek voor deze serie.]








    Fotografie wordt terug mijn hobby, ondanks mijn fouten beleef ik er plezier aan. Vandaag een eenvoudige 'belichtingsstudio' gemaakt. Belichtingstoestellen van Makro enz...

    suggesties zijn meer dan welkom!!!
    Last edited by lut; 7 maart 2005, 20:29.
    Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

  • #2
    Re: geknutseld vandaag

    Persoonlijk vind ik het niet erg met deze beelden van het forum gehaald te zijn gewoon omdat de beelden niet veel voorstellen. Ik had ze nochthans bij beginners gezet omdat ik vooral bezig ben met belichting (als beginner dan wel te verstaan) en gehoopt had via andere mensen tips en commentaar te krijgen om stapje voor stapje beter te leren fotograferen.

    met hoogachting voor BD
    Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

    Comment


    • #3
      Re: geknutseld vandaag

      Ik heb niet veel verstand van studiofotografie maar ik weet wel dat een slagschaduw (foto 3) als hinderlijk word beschouwd.
      Verders mis ik 'spanning' in de onderwerpen, iets waardoor je langer blijft kijken naar een foto.
      Wellicht kan een interesanter onderwerp daarbij helpen.
      Succes

      Comment


      • #4
        Re: geknutseld vandaag

        Je kan proberen te werken met reflectieschermen, om enerzijds het het licht mooier te laten uitkomen, maar ook om het geelachtige gloeilamplicht weg te werken. (zie accu boor)

        Comment


        • #5
          Re: geknutseld vandaag

          Bedankt voor de commentaren. Ik zal rekening houden met de suggesties.

          Wat betreft de spanning in de beelden: daar ben ik het volledig mee eens, ik had wat geknutseld en wou zou vlug mogelijk iets proberen; die werktuigen lagen bij de hand.
          Groeten
          Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

          Comment


          • #6
            Re: geknutseld vandaag

            Zelf weet ik niet zoveel van belichting, maar ik zie dat je hetzelfde probleem hebt als ik, gebruik een een stravere lamp en zet er een melkpapiertje voor want je ziet duidelijk dat die lamp niet zo geschikt is voor dit soort fotografie.
            MAAR: die boor ziet er goed uit(van kwaliteit)
            Nog steeds, Nikon D50

            Comment

            Working...
            X