Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geld!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geld!

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
    Dit is de meest eenvoudige detector. Moet hij ook buiten kunnen werken in volle zon dan moet de schakeling wat aangepast worden en gebruik ik gepulste signalen.
    Heel interessant, Frans!

Je kan deze opstelling ook gebruiken in volle zon? Is er dan geen probleem met overbelichting? Ik vermoed dat voor deze foto het volledig duister was in de kamer en de camera in "Bulb" mode bleef openstaan met f/13.
    In volle zon zal dan de camera pre-focused moeten zijn, een probleem bij het fotograferen van vliegende insecten omdat je niet weet hoever ze voorbij de "trap" of lichtval vliegen bij x-tijd shutterlag.
    Ik vraag me af of het flitslicht niet voldoende sterk is om het laserlicht (reflectie) uit te schakelen.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
      Je kan deze opstelling ook gebruiken in volle zon? Is er dan geen probleem met overbelichting? Ik vermoed dat voor deze foto het volledig duister was in de kamer en de camera in "Bulb" mode bleef openstaan met f/13.
      In volle zon zal dan de camera pre-focused moeten zijn, een probleem bij het fotograferen van vliegende insecten omdat je niet weet hoever ze voorbij de "trap" of lichtval vliegen bij x-tijd shutterlag.
      Ik vraag me af of het flitslicht niet voldoende sterk is om het laserlicht (reflectie) uit te schakelen.
      Ha dat is het volgende hoofdstuk. De huidige opname is zoals je omschrijft, maar ik ben idd bezig met een totaal nieuw project omdat 2005 het jaar van de vliegende beestjes moet worden! De meeste onderdelen liggen klaar, veel testen zijn uitgevoerd. Het worden idd opnames in volle zon, rekening houdend met shutterlag van de camera die vervelend 112 msec is voor mijn eigen D100 ( reeds zelf opgemeten) maar ik heb een project gemaakt die zoveel mogelijk anticipeert op deze problemen. Het princiepe staat hier:

Minimaal 6 lasers bepalen richting, geven snelheidsinformatie en een supersnelle hardware zal de nodige berekeningen maken. De foto's worden in volle zonomgeving genomen. Of het echt lukt moet ik nog bewijzen maar neem gerust aan dat je van mij wel een portie vliegende beestjes zult zien in de loop van het jaar. Alles werkt op een accu van 12V, energie die voldoende is voor minstens 24 uren te werken.
      Maar genoeg nu, begin april hoop ik de opnames te kunnen starten en dan zien we wel.

Frans

Comment

Ik ben vol bewondering. Knappe foto's hier en op je site. Maar hoe je het dan ook nog allemaal uitzoekt.

Patrick
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
          Mijn voeten staan in 't water.
          Frans, dank voor de uitleg en het kleine, eeunvoudige schemaatje. Dit kan ik nog volgen.
          Je moest eens alles samenbundelen. Ik al wat technische uitleg van je verzameld en stillaan wordt dat een lijvig technical users item.
          Prachtig
          Ik sluit me hierbij aan en wou je vragen of je al je kennis en realisaties niet zou kunnen bundelen en publiceren. Ik wil de eerste zijn om me in te schrijven als je ooit zo iets op de markt brengt. Ik denk dat er zelfs een markt bestaat voor de door jou ontworpen systemen.
          Kijk met spanning uit naar je portie vliegende beestjes. Dat wordt zeker weer een topper.
          Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Sraffe kerel! Petje af!

Comment

bow down

nie alleen knappe foto's ma die techniek!!!!!!!!

Comment

ongelofelijk
                Cypho
                Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

De foto tovernaar laat weer wat van zich horen en zien.
                  Frans je bent voor mij profesioneel , wat een techniek en inzicht.
                  Prachtige opname!

mvg, drh

Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter
                  Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter
                  Manfrotto 055AB & 141RC
                  Grip BG-ED3

Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
                  Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Weer een huzarenstukje Frans.
                    Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                      Ik sluit me hierbij aan en wou je vragen of je al je kennis en realisaties niet zou kunnen bundelen en publiceren. Ik wil de eerste zijn om me in te schrijven als je ooit zo iets op de markt brengt. Ik denk dat er zelfs een markt bestaat voor de door jou ontworpen systemen.
                      Hum, is niet mijn doelstelling. Na 41 jaar R&D gedaan te hebben voor anderen kan ik nu rustig mijn eigen R&D toepassen voor mijn hobby. Ik ben altijd vrij open geweest met de technische aspecten en blijf het zo verder doen. Ik leg de princiepes uit. Er zijn vele varianten voor oplossingen. Velen kunnen dit met de kleine microcontrollers oplossen. Ik was een hardware man en kon beter weg met de hightech chips. Daarvoor zijn de tools vrij beschikbaar(gratis) en werken op PC. De hardware chips zijn SMD versie's met uiterst kleine pootjes, heel veel pootjes, en die kun je niet meer handmatig solderen. Zonder bestaande print gaat het niet meer. Maar software freeks kunnen het evengoed met kleinere microchips ic's.
                      En uiteindelijk is de hobby fotografie. Creatief met hulpmiddelen omgaan verhoogt je slaagkans maar je moet het toch blijven doen!

Bedankt iedreen voor de vele reactie's. Ik ben maar beperkt op het forum en mijn bijdrage blijft beperkt tot het posten van af en toe enkele foto's. De andere tijd gaat naar nieuwe uitdagingen, voorbereidingen, technische uitwerkingen. Een mens kan niet alles maar ik hoop dat mijn eerder beperkte bijdrage een voldoende simulans kan zijn om anderen aan het denken te zetten en vooral te fotograferen.

Frans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
                        Of het echt lukt moet ik nog bewijzen maar neem gerust aan dat je van mij wel een portie vliegende beestjes zult zien in de loop van het jaar.
                        Ik kijk er alvast naar uit, Frans! Bedankt voor de uitvoerige beschrijving
                        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Wat de foto betreft: Gewoon bangelijk
                          Wat de techniek betreft: Moest ieder gerenomeerd merk zo professineel te werk gaan, bestond er geen dienst na verkoop niet meer
                          Alvast bedankt voor de uitleg.
                          Groeten
                          KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                          http://www.photopat.be

Comment

Meesterlijk!

Groetjes

Skitch
                            "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Hallo Frans,
                              Werkelijk grensverleggend!!!
                              Knap staaltje van high speed fotografie
                              Voor het moment ben ik ook door deze microob gebeten, maar zo ver ben ik nog niet
                              Grtz, Sus
                              Mijn plaatjes op 500px...

Comment

wat een idee! schitterend resultaat!

Comment

Working...
                                X