Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Supermacro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Supermacro

Dit bestaat zelfs in de handel !
    Novoflex Retro genoemd.
    2 ringen met kabel aan mekaar verbonden, die dan ook nog alle functies verder toelaten

Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
      Dit bestaat zelfs in de handel !
      Novoflex Retro genoemd.
      2 ringen met kabel aan mekaar verbonden, die dan ook nog alle functies verder toelaten

Yvan
      Voor de liefhebbers hier een link
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Neen hoor Omega, de kitlens en 50mm zijn allebei lichtgewichten, dus perfect te hanteren ! Anders was het met de 70-200 en closeup 500D, dat was pas een gewicht samen ...

Oorspronkelijk geplaatst door Omega
        Wat ik mij wel afvraag, is de belasting voor de kitlens niet groot oa de gewichtsverdeling .
        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Comment

Fantastisch knap gedaan
          Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
          -------------------------------------------
          Girly
          --------------------------
          Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
          --------------------------

Comment

Indrukwekkend, Peter
            nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dromer
              Kan je die ringen ook bij nikon verkrijgen ?

prachtige opnamen
              zie hieronder:
              http://www.europe-nikon.com/category...d=18&catId=144

Henri
              lidnummer: BD0435BE

Comment

2X met een voorkeur voor nr.2 Goed werk Peter.

mvg, drh

Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter
                Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter
                Manfrotto 055AB & 141RC
                Grip BG-ED3

Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
                Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Verbluffend resultaat Lightyear en veel informatie
                  Groetjes Christianne
                  Christianne's fotoweb
                  BD0243nl

Comment

Bedankt allemaal !
                    'k Heb er gisteren nog wat gemaakt in de duinen .. oa van een bloemetje van een paar mm groot .. zal ze bij gelegenheid ook tonen !
                    Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                    Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                      Prachtige macro maar de techniek is niet nieuw. Vroeger werd dit veel toegepast om bv kopiën te maken van dia's en ook voor macro-opnames. Voor de meest courante standardlenzen bestaan er omkeer-ringen: dit zijn ringen die je kan opschroeven op de voorzijde van de standardlens en die aan de andere kant een vatting hebben met schroefdraad of bajonet-vatting zodat deze op de camerabody kan geplaatst worden. Men kan de hele zaak nog verder combineren door gebruikmaking van tussenringen of extra balg-uittrek.

Henri
                      Sorry,maar deze techniek is wel wat verschillend.Op het toestel blijft de normale lens en hierop wordt dan de andere lens in retro gezet.De losse standaardlens in retro,wordt dan gebruikt als een supervoorzetlens,maar dan van zeer goede kwaliteit.Ook te gebruiken op toestellen die geen verwisselbare optiek hebben.Juist even geprobeerd op mijn coolpix 5200 met een fd canon 50 mm.Scherp beeld.Macro op de nikon op wide (max vergroting) geeft een beeld op display van 40 mm op meetlat,met tonvervorming.Met fd 50 mm 15 mm op meetlat zonder distorsie.Dus 2.6 x groter.OK niet zeer handig deze lens ervoor te houden,maar mensen die macro doen,zijn toch altijd al gewoon wat te moeten bricolleren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro
                        Sorry,maar deze techniek is wel wat verschillend.Op het toestel blijft de normale lens en hierop wordt dan de andere lens in retro gezet.De losse standaardlens in retro,wordt dan gebruikt als een supervoorzetlens,maar dan van zeer goede kwaliteit.Ook te gebruiken op toestellen die geen verwisselbare optiek hebben.Juist even geprobeerd op mijn coolpix 5200 met een fd canon 50 mm.Scherp beeld.Macro op de nikon op wide (max vergroting) geeft een beeld op display van 40 mm op meetlat,met tonvervorming.Met fd 50 mm 15 mm op meetlat zonder distorsie.Dus 2.6 x groter.OK niet zeer handig deze lens ervoor te houden,maar mensen die macro doen,zijn toch altijd al gewoon wat te moeten bricolleren.
                        Dat is exact wat ik dus zei. Gelieve aandachtiger te lezen.Niets nieuws onder de zon.

Wat baten kaars en bril......
                        Henri

Comment

Knap! Fotografeer eens een meetlat, dan weet je meteen de vergrotingsfactor.
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                            Dat is exact wat ik dus zei. Gelieve aandachtiger te lezen.Niets nieuws onder de zon.

Wat baten kaars en bril......
                            Henri
                            Kaars en bril zijn aanwezig en aandachtig gelezen ook.
                            Dit is niet nieuws maar ook niet courant.
                            Opstelling isody-lens-ring-ring-lens.
                            Wat jij bedoelt,denk ik, is body-omkeerring-lens of body-balg-diaduplicator.
                            In Canon-FD-termen:body-macrophoto coupler en dan de lens in retrostand.
                            Diareproducties heb ik nog nooit weten doen met twee lenzen gekoppeld,zowel niet met ringen als macrobalgen met diaduplicator.
                            Ikzelf werk met deze zaken sinds jaren.
                            De opstelling met een lens op de body en een lens hierop in retro,gekoppeld
                            via twee ringen aan elkaar gekleefd of hoe je deze lenzen ook aan mekaar zet
                            is en blijft een techniek die zeker en vast eens te proberen is,en die je de mogelijkheid geeft om echte macro (geen close-up)te doen op een goedkope
                            manier.
                            Enkele maanden geleden ben ik deze techniek ergens tegengekomen op een site en vond dit de moeite waard.
                            Daar het nodig macro-materiaal voorradig is,balgen,retro-ringen etc.,vond ik dit niet direct noodzakelijk voor mij,maar mensen die dit niet hebben,kan ik alleen maar aanraden dit eens te proberen.
                            Kan ook toegepast worden op toestellen die geen verwisselbare lenzen hebben,waar je dan een 50 mm of een andere brandpuntafstand in retro voorhoudt.Zooms werken meestal niet.Diafragma wel volledig open zetten.

Comment

Super zo'n macro!

Heb de techniek even zelf uitgeprobeerd en meteen even gekeken wat de vergrotingsfactor is.

D70+Sigma 70-200 @ 200mm en een Nikkor 50 mm er met de hand voorgehouden. (Primitief, I know, maar 't was om te proberen )

Full-size crop van foto van wit beeldscherm:

Vergrotingsfactor: 7 mm op een D70-sensor:

Weet iemand wat voor ringen ik nodig heb om de Nikkor 50 mm (filtermaat 52 mm) op de Sigma 70-200 (filtermaat 77 mm) te krijgen?

seppuku.
                              Last edited by seppuku; 13 februari 2005, 19:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku

Weet iemand wat voor ringen ik nodig heb om de Nikkor 50 mm (filtermaat 52 mm) op de Sigma 70-200 (filtermaat 77 mm) te krijgen?

seppuku.
                                best ga je met lens en toestel naar een grote fotoshop want er bestaat een grote keuze in dergelijke zaken; ring met aangepaste buiten-schroefdraad voor lensbevestiging en aan de andere zijde uitwendige bajonet- of schroefdraadvatting voor camera of lens
                                Zie ook
                                http://www.europe-nikon.com/category...d=18&catId=144

Henri
                                Last edited by kodachrome; 13 februari 2005, 20:21.

Comment

Working...
                                X