Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dwergblauwtje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Dwergblauwtje

Vrijdag naar de Viroinval geweest.
    Het is nog vroeg in een (slecht) seizoen en vele soorten vliegen nog niet, maar eerlijk gezegd is er voor de gemiddelde bezoeker eigenlijk nauwelijks een vlinder te zien.
    Toch nog redelijk gemakkelijk 17 soorten vastgelegd.
    Dit dwergblauwtje zat nog niet in mijn lijst.
    Geklasseerd als zeer zeldzaam op waarnemingen.be en vervaagd, zoals 5 anderen van mijn vangst (fotografen zijn blijkbaar niet overal zo geliefd).
    Als je goed keek - ze zijn maar 1 cm groot - waren er meerdere te vinden.

Als test van de Sigma 150 macro + extender toch deze (behoorlijk gecropte) foto:

Small blue
    by palombian, on Flickr
    Last edited by palombian; 28 mei 2023, 22:01.

Re: Dwergblauwtje

Mooie gedetailleerde opname van dit piepkleine vlindertje.

Comment

Amai - heel erg scherp
      mijn website : klik

Comment

Mooie vondst!
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Bijzonder knappe vangst en bovendien heel mooi gefotografeerd.
          Dat vervaagd is niet omdat je een fotograaf bent maar omdat er een zeldzame soort tussen zit en "waarnemingen.be" anders vreest dat het op die plek een overrompeling zou zijn van spotters die die zeldzame soort zouden kunnen schade toebrengen.

Comment

Ondanks de crop toch een mooie scherpte en compositie. Ik kan het beamen wat waarnemingen.be doet. Uw spot is wel goed geregistreerd, wat niet wil zeggen dat er velen er moeten op afkomen.

Comment

Mooie compositie en scherpte.
              Groeten Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                Bijzonder knappe vangst en bovendien heel mooi gefotografeerd.
                Dat vervaagd is niet omdat je een fotograaf bent maar omdat er een zeldzame soort tussen zit en "waarnemingen.be" anders vreest dat het op die plek een overrompeling zou zijn van spotters die die zeldzame soort zouden kunnen schade toebrengen.
                Bedankt allemaal.

Het zou inderdaad wat te gemakkelijk zijn om aan iedereen de weg te tonen, bij een zeldzame vogel - niet vervaagde - is er regelmatig een kleine volkstoeloop.
                Voor vlinders en libellen is er doorgaans minder interesse.
                Maar is het niet waarnemingen zelf dat de competitie aanwakkert .

Een puntje in de verte enkel om aan je lijst toe te voegen interesseert mij niet, ik probeer altijd een zeer duidelijke foto te maken.
                Last edited by palombian; 29 mei 2023, 18:42. Reden: zinswending

Comment

Working...
                X