Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meiklokjes + update + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Meiklokjes + update + update

Toch nog een poging gedaan

Last edited by rosie; 5 mei 2023, 13:22. Reden: banding weg gewerkt
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Re: Meiklokjes

Dit is een hele mooie, Rosie! Mooi gedetailleerde meiklokjes met heel mooie achtergrond.
    Enkel een beetje last van colorbanding op de achtergrond maar stoort niet echt.
    Banding kun je verwijderen door in Photoshop de filter oppervlaktevervaging toe te passen of door ruis toe te voegen aan de achtergrond.

Comment

Vind het heel fijn, dat je me raad geeft
      ga het is proberen
      GROETJES ROSIE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
        Dit is een hele mooie, Rosie! Mooi gedetailleerde meiklokjes met heel mooie achtergrond.
        Banding kun je verwijderen door in Photoshop de filter oppervlaktevervaging toe te passen of door ruis toe te voegen aan de achtergrond.
        Heel fijn dat je me raad geeft
        ga het is proberen, maar ne echte held daarin ben ik niet hoor
        GROETJES ROSIE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
          Geprobeert banding weg gewerkt in Photoschop , is het beter, erg he zie dat niet goed
          GROETJES ROSIE

Comment

De banding is al voor een klein stukje vermindert maar nog altijd goed te zien. De kleuren zijn wel beter nu. Ik gebruik hiervoor altijd volgende handleiding van Piximperfect: https://www.youtube.com/watch?v=BnBUNvKfjg4&t=268s
            Ik heb die videohandleiding zelf op mijn pc opgeslagen omdat ik die heel regelmatig nodig heb en ik ook niet altijd al die handelingen kan onthouden. Banding krijg je doordat de kleurschakeringen heel vaag zijn en met weinig schaduw; tijdens het bewerken van de foto (zoals vage achtergronden) en door te comprimeren (opslaan jpg).
            Last edited by chrisvdv; 4 mei 2023, 22:36.

Comment

Mooi hoor maar in de up zijn de bloempjes zelf mij een tikkeltje te groen ...
              Die banding treedt inderdaad dikwijls op bij zeer bij lichtjes veranderende kleuren zoals ook bv in haast egale luchten, wat je ervan merkt hangt vooral af van de combinatie scherm/pc en videokaart ...
              Soms erg hardnekkig en vervelend.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
              X