Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Madeliefjes + Update + update
Collapse
X
-
-
Re: Madeliefjes
Ik hou me niet vaak in de Fotohoek op, maar omdat ik je wat geholpen had met het plaatsen van een foto (zonder zelf een beeld gezien te hebben), ben ik vanmorgen meteen gaan kijken.
Alleszins zichtbaar en reglementair gepost.
Qua foto denk ik dat je je je witbalans in de gaten moet houden; als dit om een madeliefje gaat, zou het wit normaal witter moeten zijn. Als je in RAW fotografeert, is dit gemakkelijk aan te passen.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
-
Hallo Rosie, krijgen de kriebels u opnieuw te pakken ?
Dat is geen kwalijke ziekte hé, ik kijk al uit naar uw volgende bijdragen !
Dit is al een leuk beeld, zoals LesC aangeeft zou het beter worden als je de witbalans aanpast.
Waarschijnlijk volstaat het ook om de verzadiging van het blauw te minderen.
Groeten, Fransbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtHallo Rosie, krijgen de kriebels u opnieuw te pakken ?
Dat is geen kwalijke ziekte hé, ik kijk al uit naar uw volgende bijdragen !
Dit is al een leuk beeld, zoals LesC aangeeft zou het beter worden als je de witbalans aanpast.
Waarschijnlijk volstaat het ook om de verzadiging van het blauw te minderen.
Groeten, Frans
toch met een klein hartje, of het beter is, op 5 jaar tijd verleer je wel vlugGROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk berichtUpdate, geplaatst, je raad opgevolgd,
toch met een klein hartje, of het beter is, op 5 jaar tijd verleer je wel vlug
nu heb ik met het pipetje in LR de witbalans aangepasr
dan met penseel over het gele deel van de bloem en dat een tikkeltje opgelicht
met dit dan weer als resultaat, als je liever hebt dat ik het verwijder haal ik het weg hoor :
dat kleine hartje is nergens voor nodig, je pikt snel weer een en ander opbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtblijkbaar zat ik er wat naast met mijn raad
nu heb ik met het pipetje in LR de witbalans aangepasr
dan met penseel over het gele deel van de bloem en dat een tikkeltje opgelicht
met dit dan weer als resultaat, als je liever hebt dat ik het verwijder haal ik het weg hoor :
dat kleine hartje is nergens voor nodig, je pikt snel weer een en ander op
je mag hem gerust laten staan hoor, ga het ook zo is proberen, of het me lukt is nog de vraagGROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Comment
-
-
Met je recentste update zit je echt al heel dicht bij wat het moet zijn.
Dank aan Frakske om je die aanpassingen te suggereren!BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Een hele mooi 2e update!BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment
Comment