Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wespspin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] wespspin

Deze wespspin (of tijgerspin) vond ik enkele dagen geleden in de tuin. Maar even plots als ze verschenen was verdween ze na een paar dagen terug. Het vrouwtje kun je niet naast kijken. Eén van de grootste spinnen uit onze streken. De mannetjes zijn moeilijker te vinden. Ze zijn veel kleiner en na de paring worden ze door mevrouw naar de spinnenhemel gestuurd.

update:
    Wespspin up by Raf Strobbe, on Flickr

origineel:
    Wespspin (tijgerspin) by Raf Strobbe, on Flickr

Bedankt voor het kijken en uw reacties,
    Raf.
    Last edited by muesli; 2 september 2022, 22:38.

Re: wespspin

Mooie opname !

Zelf probeer ik die iets hoger in beeld te plaatsen om dan de typische versteviging van het web onderaan meer te tonen ook.
    Dat is ook niet altijd evident, standpunt of achtergrond zijn dikwijls de stoorzender hé
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mevrouw staat er mooi op!
      Zijn meestal niet zo makkelijk door hun omgeving, laag en moeilijk standpunt.
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Dit is een hele mooie Raf. Spin staat er heel gedetailleerd op met een mooie geblurde achtergrond en mooie kleuren.

Comment

Is idd moeilijk in beeld te brengen maar vind het toch een knappe foto

Comment

Staat er heel fraai op
            Groeten Andre

Comment

staat er heel mooi op ik kan wel volgen met hem iets hoger te plaatsen om die typische kronkel meer in beeld te brengen ,mmar ik vermoed dat je nog veel dieper tegen de grond zou moeten gaan om alles binnen de scherpte te krijgen ,het zijn dan ook dikkerts he ,maar toch wel knap hoor

Comment

Bedankt voor de positieve reacties.
                Ik heb een update geplaatst met wat meer ruimte onderaan zodatde spin wat hoger staat en wat meer van het zigzag weefsel van het net zichtbaar wordt.
                Ben benieuwd wat jullie van de update vinden.
                Grts,
                Raf.

Comment

Update vind ik niet beter. Eerste was volgens mij heel goed met voldoende ruimte voor hem/haar en zigzag patroon duidelijk zichtbaar.

Comment

Alle twee mooi maar een voorkeur voor de detail en de positionering van de originele.

Comment

Voorkeur voor je update doordat de spin inderdaad nog wat ruimte heeft om naar beneden te kruipen...
                      Knappe macro!

Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Naar mijn gevoel is die up een veel sterker beeld beeld dan het origineel

Sorry Raf, ik zag het nu pas
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                        X