Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Acorn in flight

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Acorn in flight

Een eikel of een aker is de vrucht van een eik.
    Het is een noot met één, soms twee zaden.
    De lengte van een eikel varieert tussen de 1 tot 6 cm en is 0,8 tot 4 cm breed.
    Eikels zijn belangrijk voedsel voor dieren, zoals muizen, eekhoorns, wilde zwijnen, hertachtigen, sommige eenden en andere vogels en beren die in de buurt van eiken leven.
    Bij deze dieren bestaat soms 25% van de wintervoorraad uit eikels.
    Eikels werden vroeger gebruikt om varkens te voeren (mast).
    Eikels kunnen echter ook giftig zijn voor dieren, bijvoorbeeld voor paarden.

Acorn in flight
    by Jacques Willems, on Flickr
    Last edited by Jumpingjacquesflash; 27 augustus 2022, 09:25. Reden: Verbetering
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Re: Acorn in flight

Mooi beeld op zich maar had nog beter geweest moest volledig takje scherp geweest zijn. Takje lijkt precies te zweven.

Comment

Hangend aan een parachute van spinrag.
      Leuke foto
      mijn website : klik

Comment

Mooi beeld, mijn eerste gedacht : heeft Jaques die zitten omhoog gooien ... maar dan zag ik de draadjes
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
          Mooi beeld op zich maar had nog beter geweest moest volledig takje scherp geweest zijn. Takje lijkt precies te zweven.
          Dank u Chris, het zweefde aan een zijden draadje, was dus in beweging.

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Hangend aan een parachute van spinrag.
          Leuke foto
          Dank u Peter!

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Mooi beeld, mijn eerste gedacht : heeft Jaques die zitten omhoog gooien ... maar dan zag ik de draadjes
          Dank u Frans!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Working...
          X